• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seamaster 2254, sprintbyte som inte blev av.

trumpetera

Silver
DE9DD06E-8EE8-4B38-913E-FA6CF1420D6E.jpeg
Var med om en märklig grej igår. Tänkte applicera ett natoband el. dyl. för att kunna använda min 2254 på/i drickat i sommar utan att ha hjärtat i halsgropen. Nästa tanke var att varför inte se till att sprintrna är nya och fräscha? Litet Gunnar Sträng Hängslen och Livrem, typ.

Stegade in hos AD’n och utbad mig om ett par nya sprintar.

Se, det gick icke för sig. AD’n ville att jag skulle lämna in klockan för komplett länkrenovering á ca 2000:-kr.

Länken-precis som resten av klockan-är i ett mycket gott skick, sparsamt använd fram till nu iförty jag helt enkelt varit för rädd om den.

När jag förklarade att jag på grund av detta inte var intresserad av någon renovering, utan bara nya sprintar, blev det - för mig obegripligt nog- nobben!

Det blev vare sig nya sprintar eller någon renovering....

Vet någon om omega använder sprintar av någon särskild dimension(tjocklek) eller kvalitet, och var jag isåfall kan få tag på dylika?

DE9DD06E-8EE8-4B38-913E-FA6CF1420D6E.jpeg
Var med om en märklig grej igår. Tänkte applicera ett natoband el. dyl. för att kunna använda min 2254 på/i drickat i sommar utan att ha hjärtat i halsgropen. Nästa tanke var att varför inte se till att sprintrna är nya och fräscha? Litet Gunnar Sträng Hängslen och Livrem, typ.

Stegade in hos AD’n och utbad mig om ett par nya sprintar.

Se, det gick icke för sig. AD’n ville att jag skulle lämna in klockan för komplett länkrenovering á ca 2000:-kr.

Länken-precis som resten av klockan-är i ett mycket gott skick, sparsamt använd fram till nu iförty jag helt enkelt varit för rädd om den.

När jag förklarade att jag på grund av detta inte var intresserad av någon renovering, utan bara nya sprintar, blev det - för mig obegripligt nog- nobben!

Det blev vare sig nya sprintar eller någon renovering....

Vet någon om omega använder sprintar av någon särskild dimension(tjocklek) eller kvalitet, och var jag isåfall kan få tag på dylika?
Vilken ad?

Cousinsuk har en massa olika sprintar. Kolla om det finns något som passar där. Jag gissar att priserna är klart vettigare än hos AD.

Har en SMPc 2018. 20mm sprintar original på läder känns mycket osäkert. Låter helsnurrigt men så är det. Beställde 21mm från bukten. Mycket bättre...

Haha fan vad pinsamt gjort av urmakaren. Om jag var i din sits hade jag i fortsättningen gått till en annan urmakare. Finns även många hemsidor du kan beställa nya sprintar från (två nya, samt extra reservsprintar) + ett verktyg för att byta själv.

Det var väldigt tråkigt att de ville ta in klockan. När jag skulle köpa sprintar till min Rolex var det absolut inga problem, dock hade jag endast klockan med mig (head only).

Testa att ta av länken och gå dit eller annan urmakare och be om att få köpa sprintar. Du kan alltid låtsas som om du inte äger länken och se om det hjälper?

Det var väldigt tråkigt att de ville ta in klockan. När jag skulle köpa sprintar till min Rolex var det absolut inga problem, dock hade jag endast klockan med mig (head only).

Testa att ta av länken och gå dit eller annan urmakare och be om att få köpa sprintar. Du kan alltid låtsas som om du inte äger länken och se om det hjälper?
Förstår ditt resonemang, men varför skall jag behöva hålla på så? Dom är ju inte direkt ett förråd på ett regemente, som jag skall övertyga om att få ut det ena eller det andra.....

Tillbaka
Topp