• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seamaster 300 av "Watchco-typ", vet någon på ett ungefär vad delarna går lös på?

DrDre

Patek
Tror att de brukar ligga på ungefär vad de kostar att sätta ihop (inkl ett beg urverk), dvs 12-14 tkr.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror att de brukar ligga på ungefär vad de kostar att sätta ihop (inkl ett beg urverk), dvs 12-14 tkr.
Fast allt beror ju på hur billigt man hittar delarna. Tror man kan hamna på 10' om man hittar ett billigt De ville-urverk som inte behöver servas. Har dock hört att det kan ta sjukt lång tid att gitta rätt datumskiva.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Bättre att köpa orginalet istället :)

Eventuellt är min till salu, nyservad av Werner med 2 års garanti.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Är det verkligen NOS? Jag har för mig det är nytillverkade reservdelar man använder mest.
 

DrDre

Patek
Är det verkligen NOS? Jag har för mig det är nytillverkade reservdelar man använder mest.

Jag är ingen direkt expert på de där, men jag har fått för mig att delarna är nytillverkade och att de tillverkas av Omega, eller i alla fall att Omega har satt sitt namn på prylarna, dvs det inte fakedelar.
 

DrDre

Patek
Jag såg att det fanns en original (alltså inte nytillverkad) till salu på TTT för lite drygt en vecka sedan av en väldigt bra säljare. Nyrenoverat urverk (Verner) och om inte jag minns fel så låg priset på 17 000 kr. Frågan är om inte de extra tusenlapparna man lägger på ett original ändå är rätt väl spenderade? Jag skulle i alla fall skjutit till ca en femtusing och fått den härliga patinan.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Jag är ingen direkt expert på de där, men jag har fått för mig att delarna är nytillverkade och att de tillverkas av Omega, eller i alla fall att Omega har satt sitt namn på prylarna, dvs det inte fakedelar.
Det var det jag menade, nytillverkade av Omega. NOS är enligt mig gammaltillverkat men ej använt.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hade en 300 för ett tag sedan.. Original förutom att tavlan byttes till NOS pga stiftskada på originalet..
Hann köpa både glas, visare och ändbitar till stållänk innan jag kom på att den skulle vara så original som möjligt
så här är en något skadad original tavla och lite annat nytt som passar st165.024an
( De kan dock försvinna i ett byte till helgen har dock inte fått svar ännu )

2vhvr6h.jpg
 

trumpetera

Panerai
Jag vill liksom ha en som jag vågar använda som den var tänkt att användas. Köper jag en vintage, kommer jag behandla den som en nyfödd bebis!
 
Topp