• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seamaster 300m?

Måberg

Panerai
Hej!

Fortfarande lite grön här så hoppas jag postar i rätt del nu!

Jo, jag har för avsikt att nästa år införskaffa mig ytterligare en lite finare klocka. Den stora drömmen är fortfarande en blå/guld Submariner men jag har även ett tag gått och suktat efter en Omega Seamaster 300m. Dels för att jag gillar Omega men även till viss del för att jag är ganska såld på James Bond (Goldeneye i synnerhet!).

Så frågan är väl egentligen om någon här har någon erfarenhet utav denna klocka? Är den värd sina pengar eller betalar man liksom onödigt mycket bara för att det är en "Bond-klocka"? Ganska subjektiv fråga förvisso men tänker att om det är vettigare att fortsätta att spara sin surt förvärvade slantar till Rolex'en istället för att "mellanlanda" på en Seamaster 300m under tiden...

Mvh Måberg
 

jabla

Sarlacc
Hej!

Fortfarande lite grön här så hoppas jag postar i rätt del nu!

Jo, jag har för avsikt att nästa år införskaffa mig ytterligare en lite finare klocka. Den stora drömmen är fortfarande en blå/guld Submariner men jag har även ett tag gått och suktat efter en Omega Seamaster 300m. Dels för att jag gillar Omega men även till viss del för att jag är ganska såld på James Bond (Goldeneye i synnerhet!).

Så frågan är väl egentligen om någon här har någon erfarenhet utav denna klocka? Är den värd sina pengar eller betalar man liksom onödigt mycket bara för att det är en "Bond-klocka"? Ganska subjektiv fråga förvisso men tänker att om det är vettigare att fortsätta att spara sin surt förvärvade slantar till Rolex'en istället för att "mellanlanda" på en Seamaster 300m under tiden...

Mvh Måberg
Om du inte tänker köpa nytt tycker jag du lugnt kan mellanlanda med Omegan.
Sen kan du byta upp dig, aldrig fel att ha ägt några klockor om man skall kunna känna att man hittat rätt till slut.
 

Måberg

Panerai
Nej nytt i denna prisklassen är tyvärr inte aktuellt ännu på några år, varken med en Rolex eller den nu omnämnda Omegan.

Har kollat runt lite och dessa verkar gå för ca 14-18000 i bra skick, det går ju ändå relativt fort att spara ihop till om man verkligen vill!

Och du har absolut en poäng med det du säger om att byta upp sig, nackdelen är bara att jag är en sådan där som när jag väl börjar samla på något har jag svårt att göra mig av med tidigare saker/klockor...
 

jabla

Sarlacc
Nej nytt i denna prisklassen är tyvärr inte aktuellt ännu på några år, varken med en Rolex eller den nu omnämnda Omegan.

Har kollat runt lite och dessa verkar gå för ca 14-18000 i bra skick, det går ju ändå relativt fort att spara ihop till om man verkligen vill!

Och du har absolut en poäng med det du säger om att byta upp sig, nackdelen är bara att jag är en sådan där som när jag väl börjar samla på något har jag svårt att göra mig av med tidigare saker/klockor...
Jag med men ångrar idag inte att jag har kvar min Omega SMP pre bond. Däremot började nog jag senare i livet med klocksamlandet.
Har du klämt på Subben så du vet hur den känns på armen?
 

Måberg

Panerai
Jag med men ångrar idag inte att jag har kvar min Omega SMP pre bond. Däremot började nog jag senare i livet med klocksamlandet.
Har du klämt på Subben så du vet hur den känns på armen?
Har inte haft förmånen att komma nära en riktig Rolex får jag bekänna... Men har alltid tyckt om designen/mekanismen på dem, speciellt de guld-blå! Dock så har jag en kopia på en Submariner som jag fick utav en vän till familjen som var på semester i Thailand men antar att känslan diffar ganska rejält haha:D
 

Måberg

Panerai
Vore ju supertrevligt om man fick prova en någon gång! Bor/jobbar i Göteborg men är ofta i Trollhättan så Helsingborg är lite svårt, men ett riktigt vänligt erbjudande! :)
 

Måberg

Panerai
Verkar vara mest mest Seiko i omlopp vad jag sett bland kunderna på jobbet och folk på stan faktistk! Och nån enstaka Omega, men aldrig sett en äkta Rolex eller Breitling (vad jag tänkt på i vart fall) in the flesh.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Av egen erfarenhet är det dumt att inte följa drömmar. Lägg upp en rimlig plan så kommer du inom snar framtid glida runt med en TT sub på handen istället :)
 

Måberg

Panerai
Av egen erfarenhet är det dumt att inte följa drömmar. Lägg upp en rimlig plan så kommer du inom snar framtid glida runt med en TT sub på handen istället :)
Räknade lite lätt på det häromdagen och om jag efter nyår börjar med att lägga undan typ 5papp i månaden så borde jag kunna ha råd med en i slutet utav nästa år :) Sen skulle det gå ännu snabbare om man lägger ner med snusen också...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det för seamaster du kilar på? Det finns ju i runda slängar 100 olika modeller. Jag hade lätt mellanlandat en sm300 av äldre slaget tills drömmen kan gå i uppfyllelse.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Sen när du köpt the real deal så föreslår jag att du donerar styggelsen (kopian) till @jabla
Han moddar sådana på ett sätt som få andra klarar av :D
 
Topp