• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seamaster AT Chrono åsikter

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag har gått och blivit kär en en Seamaster AT Chrono, söker runt lite på forumet men hittar inte så mycket.
Vill gärna ha åsikter och bilder. Bärs den stor? 42mm men sticker hornen ut mycket?
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
image.jpg
 

Belic

Cartier
Tycker den är "true to size". Hade en tidigare som jag tyckte väldigt mycket om. Den har vandrat runt en del på forumet. Men efter att ha vant mig vid 40mm så kommer jag inte gå upp igen till 42mm. Möjligtvis med undantaget Panerai.

bild.JPG


Måste däremot säga att den skönaste klockan är en 16570 med rubber b! Kanske inte den coolaste men jag tyckte att den var så otroligt bekväm!
10387871_310837725751155_743694162_n.jpg
 

weeklund

Omega
Tycker den är "true to size". Hade en tidigare som jag tyckte väldigt mycket om. Den har vandrat runt en del på forumet. Men efter att ha vant mig vid 40mm så kommer jag inte gå upp igen till 42mm. Möjligtvis med undantaget Panerai.

bild.JPG


Måste däremot säga att den skönaste klockan är en 16570 med rubber b! Kanske inte den coolaste men jag tyckte att den var så otroligt bekväm!
10387871_310837725751155_743694162_n.jpg

Riktigt snyggt med blåa visare måste jag säga.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Tycker den är "true to size". Hade en tidigare som jag tyckte väldigt mycket om. Den har vandrat runt en del på forumet. Men efter att ha vant mig vid 40mm så kommer jag inte gå upp igen till 42mm. Möjligtvis med undantaget Panerai.

bild.JPG


Måste däremot säga att den skönaste klockan är en 16570 med rubber b! Kanske inte den coolaste men jag tyckte att den var så otroligt bekväm!
10387871_310837725751155_743694162_n.jpg
Att 2mm kan göra så mycket, det tror man inte :)
Jag har tyvärr ingen AT i närheten jag kan pröva, skulle vilja testa av storleken.
Utseendet är det inget fel på.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Har haft en fram till för tre mån sedan. Ligger ute hos Gripenbro nu. En grymt skön klocka, väl balanserad och mycket skön länk. Rotor ljud from heaven :). Hade jag inte hittat min Gmt efter långt och länge letande, hade jag behållit den garanterat.

Haha, är väl medveten om den på Gripenbro. Har redan mailat med honom om den :)
Kanske är den som jag kommer satsa på. Är nyfiken på hur den bärs, får jag fråga om dina armar är åt det smala hållet eller grövre?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Haha, är väl medveten om den på Gripenbro. Har redan mailat med honom om den :)
Kanske är den som jag kommer satsa på. Är nyfiken på hur den bärs, får jag fråga om dina armar är åt det smala hållet eller grövre?
Ja, du får fråga....hehe, jag bär 19-19,5 cm så jag hade inga problem alls med storleken. Ner till 17,5-18 cm nemas problemas :).
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Funkar hur bra som helst, bäst med lite fetare läderband typ Hirsch Desert eller något med stickning och bra stoppning. Den mäter ju 21,5 mellan luggarna så 22mm band är perfekt :)
 
Topp