• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seamaster Äkthet - Snygghet - Polerad-het och om den är het :-)

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum

_jonte

Patek
Hade en Omega med 3d-linneskruktur innan som jag till 100% vet var original. Ganska olik din i klockmodell och struktur på tavlan, men kanske någon jämförelse kan göras i hur trycket ser ut på en ojämn yta...?
Jag är ännu kluven om din tavla, men lutar åt att den är original. Tycker trycket ser lite tjockt ut, men samtidigt ganska jämna kanter. Kan vara vilket som, och vore såklart roligast om den är original. Som sagt är nog bästa sättet att hitta lika referensobjekt att jämföra mot.
2014-03-18152854.jpg~original

2014-03-18152922.jpg~original

2014-03-020.jpg~original
2014-03-019.jpg~original
 

Warwian

Cartier
En bild vad som sagt utlovad! Det var dessvärre lite stressigt och dåligt med ljus.

YxtFsxi.jpg

Jag ber om ursäkt för det något smutsiga och krackelerade glaset. Vad gäller klockan köpte jag den direkt av dess enda ägare, vilket gör att jag är ganska säker på att den är orörd.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Får väl plocka ur klockan ur sin boett och fotta tavlan med macro och slänga upp bilden här så vi får gå till botten med detta... Känns inte som det är avgjort ännu eller?
 

Camo00

Patek
Ser ok ut! Min Seamaster DeVille har ägts inom familjen sen nyköp och den är inte bättre i lupp... (dvs annat än just OMEGA här då... :) )

IMG_2426.jpg
 
D

Deleted member 1154

Guest
Då blir det att behålla den tror jag?

Vad tror ni om värdet på den?
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag tycker man ser ännu mer tydligt äktheten med slitaget i kanten...
 
Topp