• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Second hand-klocka har ny krona. Något att tänka på?

Krabbeluring

Cartier
Hej!

Jag funderar på att köpa en ny klocka och har hittat en trevlig Hamilton Khaki Automatic till ett rimligt pris. Problemet är att jag inte vet så mycket om klockor, och säljaren skriver att den har en ny krona, och är i "excellent running condition". Säljaren skriver dock vidare att de "don't offer time accuracy."

Är det en varningsklocka att de bytt krona? Vad innebär egentligen excellent running condition - men att de inte kan garantera att klockan går i tid? Det sistnämnda gissar jag har att göra med att de är ett företag som säljer, och de har för många klockor för att hålla reda på om de håller tid.

Något annat jag bör tänka på med klockor av den här typen?

Tack på förhand!
 

Anti

Cartier
Räkna in i priset att den kanske behöver en service för X antal tusen så blir du inte besviken :) Om dom inte har några papper att visa upp som visar att service är gjord, utgå alltid från att den behöver servas.
 
Topp