• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Second hand / vintage-tråden (kläder)

Fisherking

Guld
2-Faktor
Saknar en tråd för second hand/vintage på forumet. Måste vara fler än jag som gillar vissa märken men inte kan motivera mig att köpa dom nya.

Man får vara lite om sig och kring sig. Som att lära sig hur symaskinen funkar för att lägga upp byxor till exempel.

Senaste fyndet är denna dunjacka från Ralph Lauren. Trasig dragkedja och smutsig. Är oftast ”släpskon” som är utsliten så att kedjan inte knäpper ihop och så även på den här. Plocka av släpskon och ner till min lokala röda korset och köpte en donatorjacka för 20kr. Bytte släpsko och vips så funkade den igen. Lite ångtvätt och sedan in i maskinen så var den fin igen.

Kostnad jacka. 100kr plus 59 i frakt.
Donatorjacka 20kr
Totalkostnad 179kr plus en del jobb så nu är jag varm till viintern.

C7314038-33CF-423B-9D63-11B7C4228A70.jpeg

Ett annat märke jag gillar är J.M Weston. Köpte dom här förra veckan för 599kr men olivgrönt är kanske inte riktigt min smak. Så beställde färg från Skolyx och färgade om dom. Kostnad 599 plus frakt 59, plus färg 159, så ser dom genast bättre ut (tycker jag)
F1224A4A-A8B9-4718-9B19-DB223BC03BD5.jpeg
2A5DE2AB-64E2-4ABA-83A7-763EC5E090CA.jpeg

Senast ändrad:
IMG_1165.jpg

Måste säga att jag ändå uppskattar tanken bakom tråden! Nu brukar jag inte handla second hand/vintage något frekvent eller systematiskt. Men ibland när man går förbi en sådan butik kan det vara kul att glida in och bara kika rent nyfiket på vad som finns tillgängligt. Mitt bästa (tror till och med mitt enda) köp än så länge är en vintage baseball jacka från något universitet i USA som jag fyndade för 199kr för något år sedan. Otroligt bra kvalité, välsydd och med ärmar av äkta läder. Helt enkelt ett kul och spontant klipp som har bringat en hel del komplimanger när man har fått för sig att dra ut på stan med den.

Senast ändrad:
Senaste inköpen

Jeans från Tramarossa: 100kr
Tröja från Henri Lloyd: 69kr
Rock från Versace: 400kr. (En söm i fodret hade gått upp men det var ju en smal sak att laga).

Har nog 10 par Tramarossa jeans jag köpt second hand. Så sköna att det inte är sant. Drog på mig ett par Levis häromveckan men var tvungen att byta. Dom stramade och var inte alls sköna att ha på sig.
A98456F8-5F62-4FF3-A607-693D51DBE5C9.jpeg

Tillbaka
Topp