Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Subby, du som vet vilka tomtarna är kan väl höra om dom skickat något? Om det inte kommer något till slut är det väl bara att skriva ut nicken här så kan vi skriva en rad i goodguys & badguys?
ja? Du tycker inte ansvaret ligger på den som skickar att det kommer fram? Om du köper något av mig och det aldrig kommer fram gissar jag att du inte bara låter det bero? Och i så fall vad är skillnaden?Så om posten slarvat bort paket ska du skriva ett dåligt omdöme i GG/BG?
ja? Du tycker inte ansvaret ligger på den som skickar att det kommer fram? Om du köper något av mig och det aldrig kommer fram gissar jag att du inte bara låter det bero? Och i så fall vad är skillnaden?
Lite väl magstarkt och orättvist. Hela den här grejen med SS var att skicka paket anonymt, ett sätt att göra det på är att skicka som vanligt brev. Om det brevet då försvinner i postgången, då ska väl inte avsändaren hängas ut?ja? Du tycker inte ansvaret ligger på den som skickar att det kommer fram? Om du köper något av mig och det aldrig kommer fram gissar jag att du inte bara låter det bero? Och i så fall vad är skillnaden?
Hen kanske inte fick så många andra julklapparLite väl magstarkt och orättvist. Hela den här grejen med SS var att skicka paket anonymt, ett sätt att göra det på är att skicka som vanligt brev. Om det brevet då försvinner i postgången, då ska väl inte avsändaren hängas ut?
Vad hände med "det är tanken som räknas"?
Tycker hela ditt resonemang andas girighet, trist!
Du kan ju skicka ett nytt?Bäst jag åker till PostNords sorteringsterminal och börjar leta efter mitt paket som ej verkar ha kommit fram.. innan någon skriver dålig omdöme....
![]()
Lite väl magstarkt och orättvist. Hela den här grejen med SS var att skicka paket anonymt, ett sätt att göra det på är att skicka som vanligt brev. Om det brevet då försvinner i postgången, då ska väl inte avsändaren hängas ut?
Vad hände med "det är tanken som räknas"?
Tycker hela ditt resonemang andas girighet, trist!
Det är jag som är din SS, jag skickade paketet den 5:e december. Men för all del, häng ut mig som badguy i min referenstråd bara för att posten har slarvat.Du kan ju skicka ett nytt?
Ha ha, vi kan inte göra något åt posten! Synd att inte jag har din nisse... nästa gång! Kram brorsanDet är jag som är din SS, jag skickade paketet den 5:e december. Men för all del, häng ut mig som badguy i min referenstråd bara för att posten har slarvat.
Jag hade skickat ett nytt om jag hade haft pengar, jag använde nämligen mina sista pengar till att köpa dig en julklapp, så jag ser gärna lite ödmjukhet från din sida.
Om det vore så väl! Kram på dig min vänHa ha, vi kan inte göra något åt posten! Synd att inte jag har din nisse... nästa gång! Kram brorsan
Så du menar på fullaste allvar att jag som skickade ett paket för tre veckor sen till ett värde för 500kr ska skicka ett till paket för x hundra kronor igen?Du kan ju skicka ett nytt?
Hehe du verkar verkligen vara en skön typ.ja? Du tycker inte ansvaret ligger på den som skickar att det kommer fram? Om du köper något av mig och det aldrig kommer fram gissar jag att du inte bara låter det bero? Och i så fall vad är skillnaden?
Din Cartier? Då kan jag köra stereo...@Margarinkungen har hört rykten att ditt skickades för evigheter sen. Ska tydligen vara ett bra paket. Synd att det inte har kommit fram![]()
Det låter på dig som att om du har gett så ska du också få och om du inte får så ska någon klandras och du ska ha till varje pris. Det finns spår av girighet i det, ja.Du tycker jag är girig? Jag tror det är rätt många på KS (inkl. mig själv) som inte bara skulle ha ryckt på axlarna om paketet dom skickat inte kommit fram.
Precis. Väldigt tråkigt att posten har slarvat och jag vill verkligen att mitt paket ska komma fram. Om inte mitt paket kommer innann nästa löning så skickar jag ett till.Posten gick ju själva ut med strul och stort paket försvann/tömdes av personal.. hoppas det kommer fram. Annars får väl vi studenter skippa maten som @Allan Ballan säger och skick på nytt.
SympatigillaPrecis. Väldigt tråkigt att posten har slarvat och jag vill verkligen att mitt paket ska komma fram. Om inte mitt paket kommer innann nästa löning så skickar jag ett till.
Du har en poäng men studenter får ut pengar som är under minimum levnadsstandard. Det som är mest tråkigt är att man går och anstränger sig och köper en fin present och sen kommer den inte fram. Det kommer ju leda att personen inte kommer få ett alls lika skoj paket i många fall.Tråkig ton i tråden. Att folk ska behöva skippa maten istället för att skicka ett nytt paket för 2-300 spänn känns överdrivet i många fall men om man absolut inte känner att man inte har råd/lust att skicka ett nytt paket är det väl bara skriva till den man skickat paketet till och beklaga att paketet inte kom fram, det kan inte vara hela världen.
Varför är inte folk lite kreativa? Be en polare lämna in paketet som REK.. Det kostar väl 20 spänn extra men då kommer paketet fram med största sannolikhet.
Du har en poäng men studenter får ut pengar som är under minimum levnadsstandard. Det som är mest tråkigt är att man går och anstränger sig och köper en fin present och sen kommer den inte fram. Det kommer ju leda att personen inte kommer få ett alls lika skoj paket i många fall.
Precis men det finns inte så mycket man kan göra åt det.
Antingen gör man om paketet, köper ett nytt "tråkigare" och berättar för mottagaren (alt. ber någon annan berätta om man önskar förbli anonym) eller så berättar man hur det ligger till. Paketet måste kommit bort i posten osv.
Kommande år när "anonyma" paketet ska skickas såhär så be någon vän skicka ett REK så kommer det med största sannolikhet fram och ni förblir anonyma![]()