• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Secret Santa 2017- The Tråd

Precis men det finns inte så mycket man kan göra åt det.
Antingen gör man om paketet, köper ett nytt "tråkigare" och berättar för mottagaren (alt. ber någon annan berätta om man önskar förbli anonym) eller så berättar man hur det ligger till. Paketet måste kommit bort i posten osv.

Kommande år när "anonyma" paketet ska skickas såhär så be någon vän skicka ett REK så kommer det med största sannolikhet fram och ni förblir anonyma :)
Ovasett om man skickar rek eller inte ska paketet komma fram. Posten har ofta väldigt god leveransprocent. Sagt det många gånger mycket från kina, blackfriday och julen var mer än vad posten räknade med. Tror bara vi har haft ruskigt otur i år bara.

Fattar inte riktigt grejen med att inte skicka spårbart. Skönt att ha på fötterna om det strular. Spela roll om mottagaren fick se mitt namn. Hen har ändå svårt att lura ut namnet mot mitt nick. Alternativt låta en kompis skicka i sitt namn som nämnt tidigare. Det tycker jag vi bär med oss till SS 2018!

Senast ändrad:
Fattar inte riktigt grejen med att skicka inte skicka spårbart. Skönt att ha på fötterna om det strular. Spela roll om mottagaren fick se mitt namn. Hen har ändå svårt att lura ut namnet mot mitt nick. Alternativt låta en kompis skicka i sitt namn som nämnt tidigare. Det tycker jag vi bär med oss till SS 2019!
Listan innehåller ju även ditt namn och din adress!!

Phu!!!!!
Tur att paketet jag skickade kom fram trots att det gick med Postmord. Nästa år kommer jag inte våga riskera att bli uthängd som badguy pga Postmords paketmissar, så jag tackar för ett bra och kul initiativ och för julklappen jag fick det här året och lämnar Secret Santa 2018 till de riktigt våghalsiga här på KS......

Vilken bitter ton denna sköna tråd fick.
Förstår att man kan vara besviken över att man inte fått något. Men att kräva att folk ska hängas ut som dåliga människor är väl ändå väl hårt? Vad blir det nästa år? Hänga ut folk om man får fel julklapp? Trodde KS var ett forum med tevliga medlemmar.
Ja jag har fått min julklapp och är mycket tacksam för det. Har även sett min skickade öppnas i tråden. Det var ännu trevligare. Tror inte de som skickat paket som inte kommit fram var glada och nöjda innan hetsjakten började. Tror de mår ännu sämre nu.
Till sist ett tips.
Postnords skicka lätt. Spårbart och var inga problem att skicka anonymt. Bokas och betalas på hemsidan och fullt valfritt vilken avsändare du skriver. Självklart spårbart till inlämningsställe. Men det säger ju bara vilken del av landet paketet kommer ifrån.
Fördel 2 du kan se när ditt skickade paket är uthämtat.
God fortsättning kära klockvänner.

Jag har haft ett bra år, hade dessutom lyckan att få ett riktigt genomtänkt och snällt paket samtidigt som jag sett mitt paket öppnas och verkar ha uppskattats.

Då Klocksnack ger mig mycket glädje i en annars stressig vardag och jag börjar betrakta ett antal personer härifrån mina vänner kan jag gärna tänka mig att sätta ihop en liten julklapp åt en till. @Subby ge mig adressen och nick via PM på någon som blivit utan så kommer ett paket med rek inom några dagar.

Klart alla skall få en julklapp, däremot finns ingen anledning att hänga ut folk för vad som sannolikt är en vinstdrivande verksamhets misstag.

Gott nytt år alla här på KS

Jag har haft ett bra år, hade dessutom lyckan att få ett riktigt genomtänkt och snällt paket samtidigt som jag sett mitt paket öppnas och verkar ha uppskattats.

Då Klocksnack ger mig mycket glädje i en annars stressig vardag och jag börjar betrakta ett antal personer härifrån mina vänner kan jag gärna tänka mig att sätta ihop en liten julklapp åt en till. @Subby ge mig adressen och nick via PM på någon som blivit utan så kommer ett paket med rek inom några dagar.

Klart alla skall få en julklapp, däremot finns ingen anledning att hänga ut folk för vad som sannolikt är en vinstdrivande verksamhets misstag.

Jag med!

+1 på den!

Jag kommer skicka iväg ett till paket till min ss snart igen eftersom posten har slarvat. Ska bara få tid i tentapluggandet att komma iväg.

PM skickat.

Jag vill bara vara tydlig, avsikten från min del var inte att pressa andra att skicka nytt paket snarare tvärtom. Vi har alla haft våra perioder som studenter, småbarnsföräldrar eller vilka skäl än må vara där ens handlingsutrymme inte är alltför stort. Att umgås med vänner över avstånd och dela ett intresse, vänskap och jul har alla en sak gemensamt och det är frivilligheten - vi är helt enkelt här för att vi trivs och mår bra av det.

Har man anmält sig finns det en moralisk skyldighet att skicka ett paket, kommer detta inte fram så finns ingen som helst skyldighet att skicka ett till i min bok. Om någon saknar paket kan vi gemensamt lösa det så att det fortfarande känns bra för alla. Secret Santa är en kul grej som förhoppningsvis är återkommande och skall kännas bra för alla, jag önskar ingen en bitter smak i munnen oavsett om det är en mottagare som saknar paket eller en avsändare som får skicka 2 paket och försaka annat.

Tja alla.

Var själv inte med på detta fina initiativ.
Men vill dela med mig av min erfaren av posten denna jul! För er som tipsar om rekfrakt!
Jag fick ett paket skickar till mig som rek. På juldagen fick jag en pling från avsändaren han hade sätt att jag fått paketet levererat och fråga om jag var nöjd?

Här har ni en Skärmdump på texten som står på postens sida när man söker på mitt paket.

sketch-1514711291809.png

Ett rekommendera paket som levererats till min postlådan. Det har alltså tydligen inte krävts någon påskrift? Den levererades på julafton kl 16:00 som i år var på en söndag.
Vet ej vem postlåda denna brevbärare har levererat den till på en Söndag.

Ha de bäst och gott nytt år på er alla!

Tja alla.

Var själv inte med på detta fina initiativ.
Men vill dela med mig av min erfaren av posten denna jul! För er som tipsar om rekfrakt!
Jag fick ett paket skickar till mig som rek. På juldagen fick jag en pling från avsändaren han hade sätt att jag fått paketet levererat och fråga om jag var nöjd?

Här har ni en Skärmdump på texten som står på postens sida när man söker på mitt paket.

sketch-1514711291809.png

Ett rekommendera paket som levererats till min postlådan. Det har alltså tydligen inte krävts någon påskrift? Den levererades på julafton kl 16:00 som i år var på en söndag.
Vet ej vem postlåda denna brevbärare har levererat den till på en Söndag.

Ha de bäst och gott nytt år på er alla!
Ta det med postnord! Det där är totalfel.
De bör kunna få fram en signatur då det krävs för detta. Blir lite tjurig när de inte lyckas med en sån enkel tjänst.

Den försändelsen kommer inte heller räknas som en avvikelse i deras statistik då den är markerad som levererad. Det är det jag menar med att deras statistik inte är riktigt tillförlitlig då den är baserad på ombudens självrapporterade resultat.

Tillbaka
Topp