• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sedelärande berättelse - Nexus är full på ebay.

Nexus

Panerai
För några veckor sedan körde jag en väldigt trevlig blandfylla på cava och Talisker som jag tydligen avslutade på ebay med att buda på konstiga föremål. Detta resulterade i att jag idag hade det tveksamma nöjet att hämta ut en otroligt märklig "militärklocka" i samma storlek som en grillad kyckling.
Eländet verkar vara tillverkad i hårt pressat stanniolpapper och är berikad med två urtavlor, så att den moderna jet-set-militären ska kunna hålla koll på flera tidszoner samtidigt. Som bonus har den en ditmålad kronograf och en värdelös kompass som verkar slås ut av min vinkyl.

Jag bifogar härmed några bilder (eländiga) bilder på eländet.

zHmF1dN.jpg

 

Icaras

Rolex
Haha, tror vi har någon som kan utmana KS fulaste klocka! Du kan ju alltid slumpa den vid en 1000 inläggs tävling ;) bara 991 inlägg kvar!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du är välkommen när jag och RicRob käkar lunch nästa gång...:)
 

Imbriglicator

Breitling
Åh jösses. Det måste ha varit en skaplig blandfylla, för att inte säga snedtändning, för att bjuda på den där. Vad betalade du för den, om man får fråga?
 

Nexus

Panerai
Vid tillfälle ska jag försöka få ihop en recension av den. Och det kommer knappast bli en hyllning. Jag gillar idén på att skänka bort den i någon form av tävling, eller så lägger jag upp en bytesannons med förhoppningen att få en snickers :)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Wow, det är som att ha en jäkla kväll på krogen, gå hem med en pingla och vakna bredvid en rugguggla!
 

leicaphile

Panerai
Får erkänna att man suttit och sneglat på Aeromatic 1912 och Tauchmeister på ebay nån sen kväll, men än så länge har jag klarat mig! :D
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Haha ett gott skratt förlänger livet!
Tack för att du delade med dig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Satan vilken styggelse...! Förstår att du var rejält dragen när du budade hem den, igen skulle väl köpa den nykter och vid sina fulla sinnes bruk ;)
 
Topp