• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO-2020 tråden

lofgreno

Audemars
Uncle Seiko kommer med en BoR länk till "Willard" snart. ;)

SmartSelect_20210208-194106_Instagram.jpg

Bild från Insta.
 

lofgreno

Audemars
Får man fråga när du la en beställning hos Uncle Seiko? Tänkte lägga in en beställning och var nyfiken på hur snabba de var med att få iväg paketet.
Absolut. Dom skicka samma dag jag beställde. Den 19e Feb. Men var tyvärr tvungen att köpa från USA så där studsa det runt ett tag. Verkar ha gått från Los Angeles den 12e Mars så det tar lite tid... Inte fått det än...
 

Jodisalt

Rolex
Absolut. Dom skicka samma dag jag beställde. Den 19e Feb. Men var tyvärr tvungen att köpa från USA så där studsa det runt ett tag. Verkar ha gått från Los Angeles den 12e Mars så det tar lite tid... Inte fått det än...

Okej, funderar nämligen på att beställa från UK, kanske går snabbare :)
 

Erithacus

Omega
Får man fråga när du la en beställning hos Uncle Seiko? Tänkte lägga in en beställning och var nyfiken på hur snabba de var med att få iväg paketet.
Lade en beställning i lördag på ett Irezumi samt en President-länk från UK-sidan.
Får se hur snabbt det kommer iväg.
Hade ej hört talas om gummit förrän du nämnde det i tråden och blev kär direkt 😁
 

Tagonite

Omega
2-Faktor
Ni som kör MM300-lås på era SPB14x - upplever ni att komforten blir bättre? Jag har börjat störa mig på passformen på min SPB143 och vet inte om jag ska kosta på ett nytt lås eller helt enkelt sälja och införskaffa något annat.
 

Börsing

Omega
Ni som kör MM300-lås på era SPB14x - upplever ni att komforten blir bättre? Jag har börjat störa mig på passformen på min SPB143 och vet inte om jag ska kosta på ett nytt lås eller helt enkelt sälja och införskaffa något annat.
Ingen större skillnad bortsett från möjligheten att microjustera på eftermiddagen, jag kan uppskatta det, men är osäker på om det var värt det för min del. Får se till sommaren då det kan svänga betydlig mer på handledsstorleken.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Ni som kör MM300-lås på era SPB14x - upplever ni att komforten blir bättre? Jag har börjat störa mig på passformen på min SPB143 och vet inte om jag ska kosta på ett nytt lås eller helt enkelt sälja och införskaffa något annat.
Jag slipade ner kanterna på insidan av länken litegrann. Gjorde mirakel för komforten. Våtslippapper (600 & 1200) och lite maskeringstejp bara. Montera bort klockan och claspet såklart. Bytte även låset till ett standard flip lock från Uncle Seiko. Älskade länken efter dom fixarna.

Men nej, jag tycker inte man ska behöva hålla på så..
 
Topp