• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 Automatisk 2009

Peppemeat

Breitling
Hej!

Jag kallade in en Seiko 5 på Kaplans auktion i helgen. Fick klockan för totalt ngt över 1500kr. Jag har ganska dålig koll på Seiko så jag vet inte riktigt om jag fick den till ett bra pris eller inte? Nedan finner ni vidare info samt bild på klockan. Någon annan som sitter inne med en liknande klocka och vad tycker ni isåfall om den? Ska bli härligt med min första automatare :):seiko:

SEIKO, 5, Cal 7S26B, Serie nr. 9D0020, Ref nr. SNKE03K1, Boett nr. 7S26-02T0, herrur, 36,5 mm, svart stål, automatisk, hardlexglas, dag, datum, glasbaksida, originallänk, viklås, Ref nr. 3359-B.E, ca 2009.
0
 
Senast ändrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Hej!

Jag kallade in en Seiko 5 på Kaplans auktion i helgen. Fick klockan för totalt ngt över 1500kr. Jag har ganska dålig koll på Seiko så jag vet inte riktigt om jag fick den till ett bra pris eller inte? Nedan finner ni vidare info samt bild på klockan. Någon annan som sitter inne med en liknande klocka och vad tycker ni isåfall om den? Ska bli härligt med min första automatare :):seiko:

SEIKO, 5, Cal 7S26B, Serie nr. 9D0020, Ref nr. SNKE03K1, Boett nr. 7S26-02T0, herrur, 36,5 mm, svart stål, automatisk, hardlexglas, dag, datum, glasbaksida, originallänk, viklås, Ref nr. 3359-B.E, ca 2009.
0
Dom flesta seiko 5or brukar gå att få för runt 500-900 kr nya från nätbutiker (med vissa undantag). Tycker personligen 1500 låter lite mkt för den modellen men det viktigaste är ju att du är nöjd.
 

Peppemeat

Breitling
Tack för svaret! Jo jag misstänkte att det nog var lite för mkt. Fick lite "feeling" när jag kollade på auktioner och slängde in ett bud Som du säger så är det absolut det viktigaste att man blir nöjd
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Sen brukar det ju vara omöjligt att hitta äldre utgånga seiko 5 modeller. Så om du nu gillade just den modellen så är ju sannolikheten liten att du hade hittat den någon annanstans ny, vilket kanske är en tröst :)
 

Platinum

Cartier
Finns helt nya på ebay för ~1500 (~1700 ink. frakt) så tycker nog det var lite dyrt. Då är det även J-version som brukar anses vara bättre..
 
Topp