• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 military

sandnes94

Breitling
Hej!

Ny här på forumet och jag håller på att forska lite inför köpet av min första mekaniska klocka. Har ett gäng quartz-klockor jag gillar men mekaniskt är ju ändå "the real deal" ..

Eftersom budgeten inte är så hög har jag tittat mycket på Seiko och framför allt fastnat för "Seiko 5 military". Vill gärna höra vad ni experter har att säga om den, vad man bör tänka på inför köp osv.. Har inte hittat någon butik i Sverige som säljer den ny?

Tar gärna emot tips om andra Seikos som ni gillar :)
 

oscarabc

Omega
Kul att du hittat hit! Kan vara värt att slänga ett öga på Kobra Kai delen av forumet där mycket seiko diskuteras :)

Tycker den är lite cool, vilken färg hade du tänkt?
IMG_2313.JPG
 

sandnes94

Breitling
Tycker både svart och beige urtavla är snygg, men lutar nog åt svart.. Med ett brunt läderarmband :)

Har sett att det finns olika modeller typ SNK805 och SNK809. Finns det någonstans man kan läsa om skillnaderna mellan modellerna? Vilken är att föredra om det är någon skillnad alls?
 

fashloka

Breitling
Tycker både svart och beige urtavla är snygg, men lutar nog åt svart.. Med ett brunt läderarmband :)

Har sett att det finns olika modeller typ SNK805 och SNK809. Finns det någonstans man kan läsa om skillnaderna mellan modellerna? Vilken är att föredra om det är någon skillnad alls?
Det är bara skillnad på färgen.
 

injection

Omega
Det är en helt okej klocka, du bör tänka på att den är rätt så liten i storleken..
Det kan komma som en överraskning om du kanske är van vid större klockor...
Annars, Seiko SKX - klockklassiker.
 
Topp