• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 SNK355, en video-recension (& SNKL41 jämförelse)

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Hej!

Efter en lång paus var det äntligen dags att köpa en av de äldre Seiko 5 modellerna igen. :cool: Funderade länge mellan olika alternativ men SNK355 blev mitt val. Valde SNK355 främst på grund av att den har samma boett som SNKL41 modellen, perfekt form och storlek i min åsikt. Designen är elegant och tidlös och påminner mycket om Rolex OP eller DJ modeller, utan att vara en direkt kopia. Gillar detaljen med urtavlan som är fylld med Seiko 5 logon. Man kan knappt se det om inte man specifikt försöker se denna detalj. Fastän Seiko 5 modellerna nuförtiden blivit lite uppdaterade med 4R35 och samtidigt gått upp i prisklass, så tycker jag att dessa äldre Seiko 5'or erbjuder mycket värde för pengarna.

Jämför också SNK355 med SNKL41 modellen under recensionens lopp samt visar SNK355 på några läderband. För de som blev intresserade låter jag videon gå in på djupet mera :)
Fråga gärna här eller på Youtube ifall frågor uppstår :)

-Anders

 

Korvid

Omega
Kul med så många recensioner. Har bara kollat lite snabbt, men ska djupdyka i kanalen. Försöker själv göra filmer med nya handgjorda kockknivar, där det kan vara väldigt svårt att hitta info.
 
Topp