• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko 5 sports snzh53

rickjung

Basic
Går i tankarna att köpa denna klocka för ca 1600kr på eBay. Automatisk till grym peng. Någon som har erfarenhet av detta ur eller finns det roligare sportiga dykare för ungefär samma pengar ? Har eg inte behov av ännu en klocka men fall för designen.

Bilagor

• image.png
    image.png
    97.3 KB · Visningar: 379
Rekommenderar denna klocka starkt, köpte den för några veckor sedan som första automatiska beater och blev inte besviken. Har använt den dagligen sedan dess, länken är väll inte bästa kvalitén men den duger.Den ser snyggare ut i verkligheten, kan bifoga lite bilder imorgon då jag inte har tillgång till dator just nu. Sjukt prisvärd, bra lume. Fick den för 1200 riksdaler från creationwatches.

Har den fast med guldiga index. Som andra redan sagt så är det en grym klocka för kaffepengar! :)

Gammal inspirationsbild

2015-12-29 23.11.45.jpg

Jag har en jag med, trevlig klocka! Var min första automat.
Hittade också en gammal bild för inspiration!
image.jpg
Riktigt snygg blå på läder måste jag säga. Den där kombon skulle jag vilja ha själv.:hungry:

Själv har jag den guldiga, en riktigt kul klocka. Snygg, billig och driftsäker och folk som inte vet något om klockor tror den är svindyr.:) Jag får mycket positiva kommentarer när jag har den på, händer aldrig annars med mina andra klockor. Om man ska säga något negativt så är det att jag inte gillade länken riktigt, den kändes billig, så klockan hamnade på ett Hadley Roma Kevlar-band som tål vatten istället. Dessutom är det bara 100 m wr och ingen skruvkrona, så ha den inte till "riktig" dykning. Till bad och liknande funkar den dock bra, min har aldrig läckt. Gillar du den så slå till!

Tyvärr sitter jag på jobbet, ska försöka slänga up någon bild när jag kommer hem.

Riktigt snygg blå på läder måste jag säga. Den där kombon skulle jag vilja ha själv.:hungry:

Själv har jag den guldiga, en riktigt kul klocka. Snygg, billig och driftsäker och folk som inte vet något om klockor tror den är svindyr.:) Jag får mycket positiva kommentarer när jag har den på, händer aldrig annars med mina andra klockor. Om man ska säga något negativt så är det att jag inte gillade länken riktigt, den kändes billig, så klockan hamnade på ett Hadley Roma Kevlar-band som tål vatten istället. Dessutom är det bara 100 m wr och ingen skruvkrona, så ha den inte till "riktig" dykning. Till bad och liknande funkar den dock bra, min har aldrig läckt. Gillar du den så slå till!

Tyvärr sitter jag på jobbet, ska försöka slänga up någon bild när jag kommer hem.
Vad var det för färg på armbandet? 2-ton?

Den är en av de första jag köpte i vuxen ålder, prisvärd och riktigt bra. Brady straps gör fortfarande sailcloth läder, som är de snyggaste på stål varianten. Bara att köpa! :)

Jag har haft 2st blåa och 3-4st svarta. Grym tavla och ring för pengen. Rekommenderas. :)
Köp ett bradystrap till så är du hemma!

Har en moddad SNZH57 (svart tavla med guld index), fungerat bra! Om något att bemärka så är länken inte den bästa kvalitén samt bandbredden som gärna kunnat vara lite mindre (20 ist för 22). Slänger även med en bild, ursäkta den hemska iphonekameran.
13445640_10209563510994978_2909815503996402403_n.jpg

Har en moddad SNZH57 (svart tavla med guld index), fungerat bra! Om något att bemärka så är länken inte den bästa kvalitén samt bandbredden som gärna kunnat vara lite mindre (20 ist för 22). Slänger även med en bild, ursäkta den hemska iphonekameran.
13445640_10209563510994978_2909815503996402403_n.jpg
Den där ser misstänksamt, dock fult gjort, lik en Black Bay... Men det måste du vara medveten om.

Har också haft en. Snygg klocka men länken känns som att den är gjord av hårdplast. Av med den och på med ett ordentligt lädersnöre så har du en vinnare till lågpris.

Min käre far införskaffade den blå SNZH53, så jag skaffade honom ett marinblått nato. Grym kombo och en fantatsisk klocka, helt klart en utmanare till den klassiska SKXen i samma prisklass. Gillar det kupade glaset.
image.jpeg
Den där kombon kör jag också. Åker på vid all sport och aktiviteter.
Jag tycker faktiskt den är bättre än Fifty Fathoms..................................................är vad jag desperat försöker intala mig själv.

Tillbaka
Topp