• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 5206-6060 - Kanjidatum, Hi-Beatverk - 1850 SEK

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Blir försäljning av denna då jag har annat på ingång. Detta är en supercool Vintage Seiko LM Special, med ett Hi-Beatverk (28000 BPH) som delas med ett flertal King Seikos, och som är nära släkt med det verk som finns i den moderna Alpinisten utifrån vad jag kunnat läsa. ( https://www.watch-wiki.net/index.php?title=Seiko_5200 ) :)

Verket har nyligen fått en fullservice av en av forumets hemmapillare, och går nu perfekt, dag och datum byter precis som de ska och den håller tiden mycket väl. Verket har quickset, manuell uppvridning, automatisk uppvridning och hacking seconds (sekundvisaren stannar alltså när man ställer tiden).

Tavlan är fantastisk snygg, ljust silverfärgad med en subtil och mycket behaglig sunburst. Datumvisningen finns på Kanji och Engelska. Boetten är även den i fint skick, men glaset har tagit en del stryk, stör inte mig nämnvärt. Länken är en AM-presidentlänk. Länken är väldigt bekväm och är lång nog att ta emot även de största av handleder, boetten har en skönt bärbar storlek. Vidare skick får ni utläsa i bilderna. :)

Specs:
Mått: 35.5mm
Verk: Seiko 5206 Automatiskt Hi-beatverk med Day-Date, Hack and Wind
Bandbredd: 18mm

Priset sätter jag till 1850 och då bjussar jag på brevfrakt. Önskas rek kan du lägga till en hundring. Bud, frågor, glåpord osv tas i PM. Inga returer denna gång. Byten är väldigt begränsade, skulle vara om du sitter på något väldigt gärna vill ha. :)

Bilder:
gpnFjhw.jpg

MCWykjg.jpg

Från servicen:
Dv5mKTA.jpg

IdIbyFo.jpg
 
Senast ändrad:
Topp