• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 600m Gold Tuna 7549-7009 från 1979. Nu även Bytes.

Sorubim

Audemars
Pris
8000
Returpolicy
Endast efter överenskommelse.
Bilder Skickat
  1. Ja
För att göra plats i klocklådan så har det tyvärr blivit dags att sälja min älskade guldtuna (som fyller 40 bast i augusti 2019).

Med den åldern så har den förstås en del bruksspår. Nedan har jag beskrivit de jag kan hitta:
Skav på ett par ställen på shrouden (vid ca 12 och 17:30). En liten flisa av lumen saknas i kanten på index kl 17. Kronan har fått sig en törn vid något tillfälle som man kan se på bilderna. Det finns en del hairlines och smårepor här och där, glaset är dock helt fritt från repor.

Den tickar på och funkar precis som den ska. Vridringen klickar fint åt båda hållen. Kronan gängar in (en anmärkning här är att den känns lite "kärv", dock inga som helst problem med funktionen). Hålen för bandstiften är lite slitna (det ska sägas att jag aldrig sett en använd vintagedykare som inte haft slitage i bandstiftshålen så det är väl ett förväntat ålderstecken) .

Den klarade trycktest hos urmakare i september 2016, kvitto på detta medföljer. Jag har ingen kännedom om servicehistorik vilket betyder att jag inte vet när det är dags för nästa batteribyte. Det kan komma snart, det kan ta ett tag. Den är ursprungligen köpt av en Seikokännare tillika namnkunnig forumprofil här på KS.

Kommer på ett svart nato + ett sprillans, oöppnat DAL1BP Seiko originalgummi. Som en rejäl bonus medföljer ett mycket bekvämt silikon/gummi "R01X011N9" (tillhörande SBDB009 spring drive Tuna) med keeper och spänne i svart titan. Jag har bytt ut spännet till ett guldfärgat titanspänne (Seiko original) för att matcha guldtunan bättre. (Detta silikon/gummi ligger på $199 hos Seiya.) Det svarta originalspännet följer givetvis med.

Kan bli supercoolaste 40års-presenten 2019 :cool: om inte annat.

Pris: SÅLD (8500:- ) 8000:- (inkl REK) SÅLD
(Specialpris för patologiska prutare: 9k)
Betalning: Banköverföring.
Byten: Helst inte... Men ev. delbyte G-Shock (endast positiv display) eller nån cool quartzdykare (vintage kanske?) + kosing åt mitt håll. Delbyten med ett värde av max 2k.
Retur: Endast efter överenskommelse.
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/sorubim.20260/
goldtuna600m_32.jpg
goldtuna600m_33.jpg
goldtuna600m_14.jpg
goldtuna600m_15.jpg
goldtuna600m_18.jpg
goldtuna600m_06.jpg
goldtuna600m_08.jpg

Stort tack till KS för annonsmöjligheten.
 
Senast ändrad:
Topp