• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 6105-8110, värd 15 lax?

Viskan

Panerai
2-Faktor
Frågan är: är den här klockan värd 25 lax? :)
Visarna är väl det största problemet (förutsatt att verket är original och fungerar). De måste bytas ut mot original och det är bökigt att leta rätt på och kostar pengar. Då är man snart uppe i vad man får betala för en i avsevärt bättre skick. Jag har å andra sidan inte stenkoll på vad riktigt fina går för nu för tiden.
 

spruff

Omega
Tavlan är ju också replika. Texten water 150m resist ser tex svajig ut. Speciellt 5:an.
150m.jpg
 

spruff

Omega
Nej den är inte fake! I mina ögon så är tavlan i högsta grad original. Visarna ser även dessa rätt ut om än repiga och möjligen relumade.

Något överprisad även om den nu är sänkt till 22’ .
Sekundvisaren är definitivt aftermarket. Dom andra visarna är omöjligt att avgöra från en halvdålig bild. Har tittat lite mer på tavlan och det kan vara en ommålad originaltavla. Texten är ju alldeles för svajig för att vara original. Och det finns även svart kludd på dom blanka delarna av index som tyder på målning.
6105 kludd.jpg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Jag skulle säga att texten ”water150mresist” är för tjock och timmarkeringarna är för små/smala på den Norska om man jämför med övriga på bild, både min egen och @Scaramanga s tre.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag skulle säga att texten ”water150mresist” är för tjock och timmarkeringarna är för små/smala på den Norska om man jämför med övriga på bild, både min egen och @Scaramanga s tre.
Ja nu när jag kollar en sjunde gång så ser ju minutmarkeringarna på tavlan lite kluddiga ut. Lite runda i ändarna. Svårt att säga om den är ommålad eller om trycket är dåligt bara. Många små detaljer i siffrorna längst ned på tavlan stämmer dock extremt bra med en orörd tavla om man tittar på placering och vinklar.

Hittade denna på KS, inte knivskarpa minutmarkeringar på den heller;


IMG_0040.jpeg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Ja nu när jag kollar en sjunde gång så ser ju minutmarkeringarna på tavlan lite kluddiga ut. Lite runda i ändarna. Svårt att säga om den är ommålad eller om trycket är dåligt bara. Många små detaljer i siffrorna längst ned på tavlan stämmer dock extremt bra med en orörd tavla om man tittar på placering och vinklar.

Hittade denna på KS, inte knivskarpa minutmarkeringar på den heller;


IMG_0040.jpeg
Ja den är lurig. I vissa delar stämmer den bra och i andra mindre bra.
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Nu sänkt ännu mer och bud lagda på 11.
Men den verkar ju lite skum om man skall summera tråden som jag uppfattat den hittills
 
Topp