• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 6119-8100 "MACV SOG" Black OPS djungelklocka. (Bildtung) Sista prisbump: 4200kr

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Såld. Tack till köpare och ks för annonsplats.

SLUTPRISBUMP 4200kr utan kompass. Prutat och klart!
4700kr med "Stocker & Yale" kompassen
Priser inkluderar frakt.

Seiko 6119-8100 "MACV SOG" 1968 - 6900kr

Vill du ha en Seiko som sett mer action än en som är issued till Svenska flygvapnet och som suttit på en Jaspilot som "varnat" en rysk MIG förare?
Då har du kommit rätt.
Lyckades efter mycket blod svett och tårar jaga rätt på denna kuriositet men använder den inte då den inte är en dykarklocka.

Klockan köptes in och tilldelades medlemmar av det mytomspunna förbandet MACV SOG (Military Assistance Command, Vietnam – Studies and Observations Group). En elitstyrka som bildades under Vietnamkriget för att utföra hemliga operationer.
Klockan med den svarta tavlan och som givetvis inte har några märkningar köptes in från Seiko direkt av Ben Baker som var chef för "CISO (Counter Insurgency Support Office)". Det har diskuterats huruvida denna kan anses vara "issued" utan märkningar. En diskussion som numera anses avslutad då ursprunget är väldokumenterat. Finns spaltkilometer om klockan. 2 exempel nedan.

http://www.specialforceshistory.com/engine/inspect.asp?Item=309

http://www.mwrforum.net/forums/show...etnam-quot-SOG-quot-Seiko-6119-8100-6119-8101

Klockan är i perfekt djungelskick (se bilder), finns ingen servicehistorik men jag upplever att den fungerar bra. Quikset fungerade inte när jag fick den men det har en forumfixarkung hjälpt mig att ordna.

Svårt att sätta ett pris på denna men jag testar med 6900kr inklusive kompassen och frakt inom landet Kompassen har inte tillverkats av Seiko men är av Vietnam modell. Har inte testat funktionen på den :)

Priserna på de som kommit ut på marknaden har varierat men den dyraste jag sett såld gick för drygt 2000USD (utan kompass).
http://offer.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=191567187822&rt=nc&_trksid=p2047675.l2565

Retur: Nej inte på denna om inget annat gjorts upp om på förhand.
Byten: Seiko Vintage dykare eller annat skoj, kom med förslag. En vintage Squale kanske?

SOG1.jpg


51ZUf0iORrL._SX322_BO1,204,203,200_.jpg



sog2.jpg


recon7.jpg


sog3.jpg


recon5.jpg


sog4.jpg

recon2.jpg

recon3.jpg


recon8.jpg
 
Senast ändrad:
Topp