- Pris
- 7500
- Returpolicy
- Enligt ök
- Bilder Skickat
- Ja
Säljer nu denna pärla.
Mycket fin klocka men tyvärr har bekvämligheten för moderna ur tagit över för mig och denna får inte den handledstid den förtjänar.
Köpt av mig i april iår här på forumet och är därmed använd enstaka gånger av mig.
Länkar till den gamla annonsen (med tillåtelse av tidigare säljare). Där det finns bra info om klockan.
Finns inte så många att jämföra med just nu men billigaste jag hittar är runt 15k (dock på C24) Byten kan vara intressant.
Säljer till samma pris jag köpte för + valfri frakt.
Här är en länk som beskriver serien 6139-600X ganska bra:
Hojta till om ni undrar något eller vi ha fler bilder.
Klockan kommer Watch only med länken som sitter på.
Tack KS för ett underbart forum.
Mycket fin klocka men tyvärr har bekvämligheten för moderna ur tagit över för mig och denna får inte den handledstid den förtjänar.
Köpt av mig i april iår här på forumet och är därmed använd enstaka gånger av mig.
Länkar till den gamla annonsen (med tillåtelse av tidigare säljare). Där det finns bra info om klockan.
Avslutad - SEIKO 6139-6000 (maj 1969) prisbump
Tillfällig prisjustering till 7500kr Till salu en seiko 6139 (Cevert) Extremt tidig från maj 1969 Notch-Case 21J Proof-dial Nitad visare Ja ni som vet, vet :) Servad av Rogart för ca 2 år sedan Tappar ca 8-10 sek/dygn Nollställer ej korrekt, man kan få trycka några gånger på knappen eller...
klocksnack.se
- Notch Case
- Proof Dial
- Nitad visare
- Tappar ungefär 8-10 sek per dyn
- Nollställer ej korrekt men går att stanna på index 12
Finns inte så många att jämföra med just nu men billigaste jag hittar är runt 15k (dock på C24) Byten kan vara intressant.
Säljer till samma pris jag köpte för + valfri frakt.
Här är en länk som beskriver serien 6139-600X ganska bra:
The Seiko 6139 - 600X Collectors Guide
The 1960s saw many in the watch industry looking to capitalise on increased demand for automatic watches. In 1969, Seiko delivered by introducing what was arguably the world’s first automatic chronograph, the Seiko 6139. This article focuses on its earliest incarnations, the 6139-600X. A watch...
thespringbar.com
Hojta till om ni undrar något eller vi ha fler bilder.
Klockan kommer Watch only med länken som sitter på.
Tack KS för ett underbart forum.