• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko 6139-7160

Hej!
Jag köpte för ett litet tag sedan en Seiko 6139-7160 ''Helmet''
Jag har haft klockan nu under en dag och den fungerar som den skall. Dvs dag/datum/tid ställs in korrekt samt kronografen. Problemet är att kronan för att ställa in tid/dag/datum inte är i satt korrekt. Den snurrar åt lite olika håll när man använder den. Är detta något som är lätt att fixa själv m.h.a en urmakare? Eller borde jag returnera varan.
OBS: klockan var nyligen servad enligt säljaren.

Hej!
Jag köpte för ett litet tag sedan en Seiko 6139-7160 ''Helmet''
Jag har haft klockan nu under en dag och den fungerar som den skall. Dvs dag/datum/tid ställs in korrekt samt kronografen. Problemet är att kronan för att ställa in tid/dag/datum inte är i satt korrekt. Den snurrar åt lite olika håll när man använder den. Är detta något som är lätt att fixa själv m.h.a en urmakare? Eller borde jag returnera varan.
OBS: klockan var nyligen servad enligt säljaren.
Om allt är korrekt med kronan så ska du trycka in den för att ställa datum/dag. Fungerar det?
Som i denna film;
Finns säkert fler filmer på spörsmålet.

helmet 1.jpg
helmet 2.jpg

Japp allt fungerar som det ska.
Det jag menar är att kronan för att ställa in tid/datum/dag snurrar väldigt konstigt.
Jag bifogade ett par bilder ovan. I bilden så har jag skruvat kronan ett halvt varv, jag skulle vilja säga att den ser felinriktad ut, det är som om den inte är placerad på rätt sätt.
tack för snabbt svar :)

helmet 1.jpg
helmet 2.jpg

Japp allt fungerar som det ska.
Det jag menar är att kronan för att ställa in tid/datum/dag snurrar väldigt konstigt.
Jag bifogade ett par bilder ovan. I bilden så har jag skruvat kronan ett halvt varv, jag skulle vilja säga att den ser felinriktad ut, det är som om den inte är placerad på rätt sätt.
tack för snabbt svar :)
Suddiga bilder... svårt att se skillnad. Är axeln böjd kanske?

Tillbaka
Topp