• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad ***Seiko 6139 Resist chronograph -71***

Exxet

Rolex
Får väl se om den här annonsen hamnar i tråden för minst prisvärda klockor med tanke på vad jag vill ha för den, har ägt klockan sedan i mitten på -14, den har suttit på armen lite då o då, är ingen o w g.

Varför jag säljer klockan är att min ekonomi inte tillåter att jag bara köper klockor utan måste avyttra någon ibland för andra intressanta objekt, och avböjer vänligt men bestämt sk skambud.

Med tanke på att man ser felpolerade 6139 m A M delar gå för 4500:- och uppåt så sätter jag mitt pris till 5500:- enda anmärkningen är en liten skada på tavlan, tyvärr.

Säljer en Seiko 6139 Automatic -71 även kallad "Pogue" i mkt fint skick, se bilder, klockan mäter 41 x 46 mm utan krona o med luggar, klockan går och håller tiden bra, (ca: 10 sek/per dag) växlar dag/datum som den ska, chronographen fungerar och nollar som den ska.
Quickset funktionen fungerar även den som den ska, man ändrar datum/dag genom att trycka in kronan. Packningarna till kronan (original konkav) och push-knapparna är är nya, den inre vridringen fungerar åt båda hållen, man vrider på kronan.

Boett: Rostfritt stål, opolerad så vitt jag vet och därför finns användarmärken, det finns mindre märken efter taffliga öppningsförsök på bakboetten. Ha i åtanke att klockan börjar närma sig 50 år.
Armband: Det ska vara ett original s k Tapered Oyster länk som passar upp till ca: 20 cm m 6 st avtagbara länkar, ska väl egentligen vara ett straight tapered till den här modellen i o f s.
Verk: Seiko 6139 B, automatic, 17 jewels, 21 600 A/h. Verket är servat av mig själv för inte så länge sedan, det finns en tråd om det här KS:
https://klocksnack.se/threads/Är-det-okej-att-vara-lite-nöjd-med-sig-själv.28255/#post-604276
Tavla: Tavlan är den näst ovanligaste Water70mResist i bra skick förutom en liten fläck ovanför Resist-markeringen.
Tänk på att kameran är väldigt avslöjande, minsta lilla repa ser ut som ett yxhugg.
01.jpg
02.JPG
03.JPG
04.jpg
05.JPG
06.JPG
07.jpg
08.JPG
09.JPG
100.jpg
200.JPG

Fråga gärna om det är något ni funderar över, rörande klockan alltså. ;)
Köparen bestämmer hur den ska skickas lr F2F.
Bet. med Swish, Paypal, banköverföring lr kontant.
Lämnar ingen garanti på så här gamla klockor, dom flesta här vet vad det innbär att handla med vintage klockor.
 
Topp