• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

oftast

Panerai
2-Faktor
Är det "loppispris" Ă€r det bara Ă„ köpa:)

Jag tror du Àr rÀtt ute. Det Àr en 6139-6012, och lÀnken Àr inte original. Det ser ut som att kronografen nollstÀller fint, men datumhjulet Àr slitet. Compiss pris Àr nog rimligt för ett fint och vÀlfungerande exemplar med rÀtt lÀnk, men om funktion Àr oviss, och med de skador som syns hade jag sagt en tusenlapp ner. Dessa gÄr att serva, men det finns vissa delar som Àr svÄra till omöjliga att fÄ tag i (kronografvisare) och vanliga fel (koppling). De Àr dock vÀldigt robusta, sÄ jag hade inte varit för nervös.

MÄnga tack för input! Sneglat i den hÀr trÄden rÀtt mÄnga gÄnger sÄ blev glad att hitta en :)
Finns faktiskt tre olika 6139 till salu om nÄgon annan Àr sugen..
Loppis betyder tyvÀrr sÀllan loppispriser, fÄr ta en funderare. Kan man pÄ nÄgot sÀtt testa funktionaliteten i kopplingen utan att öppna boetten tro?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
MÄnga tack för input! Sneglat i den hÀr trÄden rÀtt mÄnga gÄnger sÄ blev glad att hitta en :)
Finns faktiskt tre olika 6139 till salu om nÄgon annan Àr sugen..
Loppis betyder tyvÀrr sÀllan loppispriser, fÄr ta en funderare. Kan man pÄ nÄgot sÀtt testa funktionaliteten i kopplingen utan att öppna boetten tro?
Vilka Àr de andra 6139orna?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag tror du Àr rÀtt ute. Det Àr en 6139-6012, och lÀnken Àr inte original. Det ser ut som att kronografen nollstÀller fint, men datumhjulet Àr slitet. Compiss pris Àr nog rimligt för ett fint och vÀlfungerande exemplar med rÀtt lÀnk, men om funktion Àr oviss, och med de skador som syns hade jag sagt en tusenlapp ner. Dessa gÄr att serva, men det finns vissa delar som Àr svÄra till omöjliga att fÄ tag i (kronografvisare) och vanliga fel (koppling). De Àr dock vÀldigt robusta, sÄ jag hade inte varit för nervös.
Ok ligger de sÄpass lÄgt alltsÄ. DÄ Àr den rÀtt prisvÀrd
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Vilka Àr de andra 6139orna?
IMG_20180105_163237.jpg
 

oftast

Panerai
2-Faktor
SÄ hÀr lÄngt vÀldigt nöjd! Fungerar som den ska och inte sÄ dumt skick trots spÄr av anvÀndning, som sig bör. Kanske att daghjulet kunde vara lite skarpare men Àr mindre irriterande i verkligheten. GÄr det att fÄ tag pÄ lÀnk med endlinks tro?
IMG_20180105_201041.jpg
IMG_20180105_201253.jpg IMG_20180105_201149.jpg IMG_20180105_201135.jpg IMG_20180105_201114.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
SÄ hÀr lÄngt vÀldigt nöjd! Fungerar som den ska och inte sÄ dumt skick trots spÄr av anvÀndning, som sig bör. Kanske att daghjulet kunde vara lite skarpare men Àr mindre irriterande i verkligheten. GÄr det att fÄ tag pÄ lÀnk med endlinks tro?
IMG_20180105_201041.jpg
IMG_20180105_201253.jpg IMG_20180105_201149.jpg IMG_20180105_201135.jpg IMG_20180105_201114.jpg
HĂ€rligt.
OrglÀnkar till de gamla sköna klockorna Àr inte jÀttelÀtt att hitta. Man förstÄr ju att lÀnkarna tyvÀrr inte överlever speciellt lÀnge. Bara kolla pÄ dagens seiko...bra klockor men skrÀplÀnkar.
 

Kanadicken

Panerai
SÄ hÀr lÄngt vÀldigt nöjd! Fungerar som den ska och inte sÄ dumt skick trots spÄr av anvÀndning, som sig bör. Kanske att daghjulet kunde vara lite skarpare men Àr mindre irriterande i verkligheten. GÄr det att fÄ tag pÄ lÀnk med endlinks tro?
IMG_20180105_201041.jpg
IMG_20180105_201253.jpg IMG_20180105_201149.jpg IMG_20180105_201135.jpg IMG_20180105_201114.jpg

Jag tycker den fÀrg combo skulle gör sig fint pÄ fler band. Allt frÄn tropic sport till brun lÀder skulle fungera. Bra köp!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Den orangea var fantastisk! Den blÄ har originallÀnk som Àr samma som originallÀnken till din. Byt lÀnk och flippa? Eller behÄll som reservdelsklocka? Den ser dock trasig ut, sÄ den bör vara vÀsentligt billigare. Den översta sÄg fin ut, men Àr avgjort minst intressant av de tre (fyra).
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Den orangea var fantastisk! Den blÄ har originallÀnk som Àr samma som originallÀnken till din. Byt lÀnk och flippa? Eller behÄll som reservdelsklocka? Den ser dock trasig ut, sÄ den bör vara vÀsentligt billigare. Den översta sÄg fin ut, men Àr avgjort minst intressant av de tre (fyra).

Hehe den översta var faktiskt i bÀst skick!
Det var olika sÀljare av de tre och den jag köpte sÄ bandbytande lÀt sig tyvÀrr inte göras.
Har tyvÀrr lÀmnat marknaden och ska lÀmna stan om nÄgra timmar men kanske finns de kvar nÀsta gÄng jag kommer hit :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag mÄste sÀga att efter att ha Àgt den hÀr i dryga tvÄ veckor sÄ förstÄr jag verkligen grejen med 6139, en fantastisk klocka!
Dock har jag blivit sugen pÄ en med svart tavla.....

De Àr fina med, hade en svart pÄ originallÀnk och blÄ pÄ lÀder. Kan saknas dÄ och dÄ, vÀldigt skön lÀnk framförallt. De feta bandhornen kommer dock mer till sin rÀtt pÄ lÀder/nato :)
 
Topp