• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Norbverg

Breitling
IMG_20181215_101349.jpg
Rastar min fat lady idag.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
IMG_20181116_105730.jpg
IMG_20181110_093240.jpg
Jag har lĂ€nge velat a en Pogue med "Ă„lderstecken" . Inhandlade nyligen denna och Ă€r helnöjd! Är jag ensam om att ibland inte enbart vilja ha sina vintageklockor i NOS? :)
Nej, det Àr du nog inte ensam om. SÀrskilt som troligen en betydande del av de som ser ut som nya eller nÀstan kan förmodas bero pÄ att de har AM-delar. En bra i NOS-skick Àr alltid roligt förstÄs men det vore konstigt om de hÀr klockorna skulle klara sig utan att Äldras som andra vilket man kan fÄ för sig ibland pÄ vissa auktionssidor etc.

Alla skavanker Àr inte automatiskt ett plus pÄ en klocka men en fint solfadead 6139 Àr bland det trevligaste man kan se i klockvÀg tycker jag.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Alltid roligt med pogue, men nu börjar de bli dyrare. Ska bli spÀnnande att se om det kommer nÄgon reissue nu nÀr det Àr 50-Ärs jubileum!
Det mesta börjar bli dyrare :) Tror jag fick denna till ett hyggligt pris dock.
SÄ sjukt mycket bÀttre den Àr pÄ lÀnken alltsÄ. Galet nöjd sÄhÀr 45 min in i Àgandet som man alltid Àr :cigar:

Ja vi fÄr se om det dyker upp nÄgot nytt och festligt!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Fick hem dessa godingarna i veckan, samma ref men Ă€ndĂ„ med olika visare. Kan inte se nĂ„got som tyder pĂ„ att den högra Ă€r AM, men fĂ„r Ă€ndĂ„ kĂ€nslan att den Ă€r ”för fin”?

DBA4A518-6D86-4FCC-A2EE-BA99667CEF31.jpeg
E2EC0CB1-8976-4115-BF0A-EE6CFCCD4726.jpeg
2E9CCDEE-5229-49F0-86D6-DE8CE16C82D6.jpeg
Jag Àr nog mer skeptisk till den vÀnstra. Kronan Àr fel, och vad jag kan se Àr svarta visare korrekt för champagnetavlan. VÀldigt trevliga klockor hur som helst! Grattis! Vad Àr det för Älder pÄ dem?
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Aha, ok. Den svarta ser ju nÀstan nos ut!
BÄda Àr frÄn 1977
Det kan vara vÀrt att göra lite mer efterforskningar (katalogbilder, reklamblad etc) för att se hur de sÄg ut nÀr de lÀmnade fabrik, men ocksÄ vad det finns för AM-delar. Pogue Àr avgjort vanligast, men det skulle tyvÀrr inte förvÄna mig jÀttemycket om Àven dessa finns. En titt pÄ verket kan ocksÄ vara en bra indikator pÄ om det Àr franken eller original, men det innebÀr ocksÄ en viss risk.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
0517A777-6D53-4DA6-89F7-32A4A6F404CE.jpeg

Ser ut som ihopplockade guldisar, coola dock.
Nu skulle jag inte ta en katalogbild för gospel med tanke pÄ alla varianter av de andra som inte finns med, liksom de olika marknaderna och lÄnga produktionen. Med det sagt verkar det vara vanligare med svart subdial och bezel pÄ stÄlcase. De dÀr tvÄ Àr dock lÄngt ifrÄn unika om man bildsöker pÄ 6139-6012 eller -6015
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu skulle jag inte ta en katalogbild för gospel med tanke pÄ alla varianter av de andra som inte finns med, liksom de olika marknaderna och lÄnga produktionen. Med det sagt verkar det vara vanligare med svart subdial och bezel pÄ stÄlcase. De dÀr tvÄ Àr dock lÄngt ifrÄn unika om man bildsöker pÄ 6139-6012 eller -6015
https://forum.tz-uk.com/showthread.php?295174-A-little-bit-of-bling-is-no-bad-thing
 
Topp