• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Tack för bra info! DÄ har man vÀl inte blivit helt lurad iaf.:) fick den till ett hyfsat pris och man blir ju lite orolig nÀr man köper klockor pÄ bukten.
FÄr googla lite vid tillfÀlle Ä kolla om man hittar nÄn passande lÀnk. LÀnken som sitter pÄ kÀnns som den Àr typ helt ny, tunn och oskön kÀndes fejk men vet inte. Ska börja med att bestÀlla ett lÀderband typ smÄhÄlat racingband eller liknande.
Mvh/
Jimmy
Racingband blir nog kanon! Perlon tror jag kan funka bra ocksÄ.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
DÄ kör vi lite true idag
4EEF46D9-1F85-4F34-898B-1A9C120B9165.jpeg
 

Swek

Breitling
@DrSbaitso Jag lÀste pÄ lite om det du skriver och inser att antingen sÄ Àr tavlan bytt, eller sÄ kan bakre locket vara bytt. tack för att du delade med dig av kunskapen! // swek
 

OddD

Panerai
2-Faktor
15608853605329193886223533381253.jpg
Har kört svarta Helmet'en idag efter inspiration frÄn dagens vintageklocka trÄd.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
JÀkla djungel det Àr att sÀtta sig in i 6139. NÄgon som orkar förbarma sig över en sönderstressad smÄbarnsfar och lÀnka till bra objekt? Letar primÀrt efter en gul 6002 men kan tÀnka mig andra modeller ocksÄ.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Juni 1974 pÄ Uncle Seiko lÀnk, kommentarer pÄ den?

E8213DD3-2E92-419A-9021-4F932D45B2BB.jpeg
43C517E3-A790-4561-8D32-4D02C0AC96E8.jpeg
FA651FC5-FF47-45D0-A0EE-87F19BF756A7.jpeg
E8E080C6-C473-46B0-A161-A8E51533B6B1.jpeg
3F632C9C-5211-446A-BD7F-2EBF506FCC51.jpeg
B96EF8F9-6184-4833-BF17-DFA3C818A6F0.jpeg
D0902AAA-E9D1-43F1-BA50-8831E85AA215.jpeg
ACD61931-3D06-45AC-BE5F-0E0099E3562D.jpeg
Nu Àr jag absolut ingen expert men innerbezeln Àr vÀldigt vit, de som vitnat brukar vara mer gulvita. Jag tycker suwaloggan kÀnns lite off och sÄ reagerar jag pÄ att markeringarna pÄ minutkronografen gÄr Ànda ut till kanten, de skall stanna lite innanför kanten. Men ta en second opinion om du tycker den Àr intressant..
 

Hajmat

Breitling
Hej!
Klockor Àr inte min huvudsakliga hobby, men kom över dessa nÀr jag grÀvde i nÄgra lÄdor med antikviteter. Vet historien kring klockan efter nÄgra snack med morfar (som vet mer). TÀnkte lÀmna in pÄ renovering i Malmö alternativt Stockholm, har nÄgon gjort ett liknande jobb pÄ sin och i sÄ fall var? Samma vanliga urmakare som tar hand om Àldre kronografer? Har ju som ni sÀkert ser tvÄ stycken i olika skick, ej fungerande. SÄ en kan vÀl tÀnkas anvÀndas för orginaldelar, om inte det gÄr emot nÄgon oskriven lag som jag inte Àr medveten om! :D Finns det nÄgot intresse för dessa lÀnkar?

Grym trÄd dÀr jag fick mycket kött pÄ benen!

IMG_3014.JPG
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej!
Klockor Àr inte min huvudsakliga hobby, men kom över dessa nÀr jag grÀvde i nÄgra lÄdor med antikviteter. Vet historien kring klockan efter nÄgra snack med morfar (som vet mer). TÀnkte lÀmna in pÄ renovering i Malmö alternativt Stockholm, har nÄgon gjort ett liknande jobb pÄ sin och i sÄ fall var? Samma vanliga urmakare som tar hand om Àldre kronografer? Har ju som ni sÀkert ser tvÄ stycken i olika skick, ej fungerande. SÄ en kan vÀl tÀnkas anvÀndas för orginaldelar, om inte det gÄr emot nÄgon oskriven lag som jag inte Àr medveten om! :D Finns det nÄgot intresse för dessa lÀnkar?

Grym trÄd dÀr jag fick mycket kött pÄ benen!

IMG_3014.JPG
Trevlig fynd!
Se bara till att se som renoverar/servar dem hittar org delar till dem. Bör finnas nÄgon i södra Sverige som gör det. Försök fixa till bÄda istÀllet för att slakta den ena. LÀnkarna Àr eftertraktade dÄ det Àr svÄrt att fÄ tag pÄ org lÀnkar sÄ hÄll i dem
 

Preacher

Omega
Hej!
Klockor Àr inte min huvudsakliga hobby, men kom över dessa nÀr jag grÀvde i nÄgra lÄdor med antikviteter. Vet historien kring klockan efter nÄgra snack med morfar (som vet mer). TÀnkte lÀmna in pÄ renovering i Malmö alternativt Stockholm, har nÄgon gjort ett liknande jobb pÄ sin och i sÄ fall var? Samma vanliga urmakare som tar hand om Àldre kronografer? Har ju som ni sÀkert ser tvÄ stycken i olika skick, ej fungerande. SÄ en kan vÀl tÀnkas anvÀndas för orginaldelar, om inte det gÄr emot nÄgon oskriven lag som jag inte Àr medveten om! :D Finns det nÄgot intresse för dessa lÀnkar?

Grym trÄd dÀr jag fick mycket kött pÄ benen!

IMG_3014.JPG
Grattis med to flotte 6139!
Uansett hva du gjÞr, ikke send de inn til Optura!! Jeg sendte min inn til de, via AD her i Norge, og de byttet ut viserne mine med noen helt andre, og benekter hele byttet. SÄ, igjen - bruk ALDRI Optura pÄ vintage Seiko. Aldri.
 

gab

KS Explorers Club
Jag har lite svĂ„rt att fĂ„ lĂ„set pĂ„ lĂ€nken att hamna i mitten. Jag skulle behöva ta av 1-2 bitar frĂ„n sidan i bilderna och flytta till andra sidan, finns det nĂ„got sĂ€tt att fĂ„ av lĂ€nkbitarna utan justerings ”hĂ„let”?

0FBBC950-6E58-4D8D-BBE7-9E3A511FCFDD.jpeg
C0DFE87A-785E-46E0-BE53-0B0865F834BE.jpeg
 
Topp