• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

-JL-

Rolex
2-Faktor
Jag har lite svĂ„rt att fĂ„ lĂ„set pĂ„ lĂ€nken att hamna i mitten. Jag skulle behöva ta av 1-2 bitar frĂ„n sidan i bilderna och flytta till andra sidan, finns det nĂ„got sĂ€tt att fĂ„ av lĂ€nkbitarna utan justerings ”hĂ„let”?

0FBBC950-6E58-4D8D-BBE7-9E3A511FCFDD.jpeg
C0DFE87A-785E-46E0-BE53-0B0865F834BE.jpeg
Det finns ett lÄsbleck i de lÀnkar nÀrmast lÄset. De tas ur lÀnkbiten Ät det hÄll pilen visar (se din bild). Du tar ut dem via det fyrkantiga hÄlet (truck ut blecket via hÄlet i pilens riktning). SÄ kan du flytta bitar frÄn den ena till den andra sidan....
 

gab

KS Explorers Club
Det finns ett lÄsbleck i de lÀnkar nÀrmast lÄset. De tas ur lÀnkbiten Ät det hÄll pilen visar (se din bild). Du tar ut dem via det fyrkantiga hÄlet (truck ut blecket via hÄlet i pilens riktning). SÄ kan du flytta bitar frÄn den ena till den andra sidan....

Tack sÄ mycket!
Det Àr just hÀr problemet kommer. Jag skulle behöva flytta en bit ifrÄn sidan som inte har nÄgra fler lÄsbleck för att fÄ lÄset centrerat...
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag har lite svĂ„rt att fĂ„ lĂ„set pĂ„ lĂ€nken att hamna i mitten. Jag skulle behöva ta av 1-2 bitar frĂ„n sidan i bilderna och flytta till andra sidan, finns det nĂ„got sĂ€tt att fĂ„ av lĂ€nkbitarna utan justerings ”hĂ„let”?

0FBBC950-6E58-4D8D-BBE7-9E3A511FCFDD.jpeg
C0DFE87A-785E-46E0-BE53-0B0865F834BE.jpeg
Det gÄr att göra, men Àr svÄrt och resultatet blir sÀllan snyggt. BÀnd försiktigt upp mittenlÀnkarna pÄ undersidan (börja med kniv, ta sedan platt skruvmejsel), ta bort bit, bÀnd ihop igen. Kan du fÄ tag i fler lÀnkar sÄ kan du öva, men annars skulle jag hellre försöka acceptera det.
 
  • Like
Reactions: gab

gab

KS Explorers Club
Det gÄr att göra, men Àr svÄrt och resultatet blir sÀllan snyggt. BÀnd försiktigt upp mittenlÀnkarna pÄ undersidan (börja med kniv, ta sedan platt skruvmejsel), ta bort bit, bÀnd ihop igen. Kan du fÄ tag i fler lÀnkar sÄ kan du öva, men annars skulle jag hellre försöka acceptera det.

Tack för svaret! LÄter dock som nÄgot jag skulle misslyckas totalt med, sÄ fÄr se om jag kan hitta en alternativ lösning. Kanske en uncle seiko lÀnk :)
 

hjulmuttern

Omega
2-Faktor
Langa upp lite bra bilder pÄ din gula. Ser fin ut men bilden Àr inte sÄ bra ;)
BÀttre Àn sÄ hÀr blir det nog inte med skrÀpmobilen.
IMG_20190712_111339809_HDR.jpg

Synd att de gamla seikolÀnkarna inte svarar upp till klockan bara. Kanske skulle vara vÀrt att slÄ till pÄ en Uncle Seiko-lÀnk, sÄ sparar man pÄ originallÀnken samtidigt...
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
BÀttre Àn sÄ hÀr blir det nog inte med skrÀpmobilen.
IMG_20190712_111339809_HDR.jpg

Synd att de gamla seikolÀnkarna inte svarar upp till klockan bara. Kanske skulle vara vÀrt att slÄ till pÄ en Uncle Seiko-lÀnk, sÄ sparar man pÄ originallÀnken samtidigt...
Kör uncle seiko pÄ min. Vet att det Àr som att svÀra i kyrkan men föredrar en solid lÀnk framför rasslet...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Topp