• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

TheGuligan

Omega
2-Faktor
Min seiko 6139-6000 speedtimer frÄn 1969
IMG_20200106_223915_804.jpg
HĂ€rlig klocka!!
 

TheGuligan

Omega
2-Faktor
Lade ut bild pÄ denna Speedmaster för ca en mÄnad sedan. Har nu burit den en del och trivs vÀldigt bra med den!!! PÄ temat "kritisk granskning frÄn kunniga forummedlemmar" lÀgger jag upp Ànnu en bild och tar gÀrna emot synpunkter typ de @Npd har fÄtt tidigare! Tim-/minutvisarna skulle behöva en uppfrÀschning. Vad rekommenderas? Byte eller kanske en total relume??? PÄ förhand tack!!!
IMG_4352.JPG
Tackar sÄ mycket för de input jag fÄtt rörande denna klocka!
 

Glappis

Omega
6139-6002_01.jpg
6139-6002_02.jpg
6139-6002_03.jpg
Jag har ocksÄ fastnat för dessa skönheter och Àr ev. spekulant pÄ denna som ni ser pÄ bilderna nedan. Det jag sjÀlv reagerat pÄ Àr bezel'en som har ett streck under 60 vilket original inte ska ha, dom röda visarna som vad jag kunnat lÀsa mig till ska vara orange eller gula samt serienumret som verkar börja pÄ 6 vilket skulle antyda att den Àr tillverkad 1976 nÀr denna modell i sjÀlva verket vÀl bara tillverkades 1972. EDIT: och att det Àr fel lÀnk ocksÄ förstÄs.

Vad sÀger ni?
 
Senast Àndrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
6139-6002_01.jpg
6139-6002_02.jpg
6139-6002_03.jpg
Jag har ocksÄ fastnat för dessa skönheter och Àr ev. spekulant pÄ denna som ni ser pÄ bilderna nedan. Det jag sjÀlv reagerat pÄ Àr bezel'en som har ett streck under 60 vilket original inte ska ha, dom röda visarna som vad jag kunnat lÀsa mig till ska vara orange eller gula samt serienumret som verkar börja pÄ 6 vilket skulle antyda att den Àr tillverkad 1976 nÀr denna modell i sjÀlva verket vÀl bara tillverkades 1972. EDIT: och att det Àr fel lÀnk ocksÄ förstÄs.

Vad sÀger ni?
TyvÀrr inte mycket rÀtt. Tavlan Àr fejk samt allt det du sjÀlv skriver. Inte bara fel fÀrg pÄ visarna utan fel visare ocksÄ.
 

Glappis

Omega
TyvÀrr inte mycket rÀtt. Tavlan Àr fejk samt allt det du sjÀlv skriver. Inte bara fel fÀrg pÄ visarna utan fel visare ocksÄ.

DÄ var det tur att jag var lite försiktig :) tack för utlÄtandet! Eftersom jag inte kÀnde till denna serie och och sprang pÄ den av en slump sÄ hade jag ingen koll alls och det som fick mig att lÀsa pÄ om 6139-6002 och dess syskon var att detta ex. som jag hittade verkade i lite för bra skick för att vara frÄn 70-talet.

Inte för att jag misstror er utan kanske mest för att lÀra sig ..... Vad Àr det med tavlan som gör att ni bedömer den som fejk?

EDIT: Bara för att jag Àr sÄ tacksam för att ha sluppit att göra en dÄlig affÀr (bl.a. tack vara er) sÄ fÄr BCF 10% av vad jag hade varit villig att ge för klockan om den hade varit OK!
 
Senast Àndrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Vilken samling du har, den Àr verkligen helt grym.
Hur lÀnge har du letar och samlat för den uppstÀllningen (och de som inte Àr med)?
Började med ett köp hÀr pÄ ks för kanske 4 Är sedan. Fastnade rÀtt omgÄende för modellen och skulle nog sÀga att jag letade riktig mkt efter 6139 de första Ären efter det. Sista Äret har det inte blivit mer Àn 2-3 köp. Jag vill ha finare och finare ex och det blir svartare att hitta. Nu finns egentligen bara en 6139a jag skulle vilja ha och det Àr sunrise men den Àr i det nÀrmaste omöjlig att fÄ tag pÄ i det skick som jag vill ha. Den behöver inte vara nos men vill ha en i riktigt bra skick.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Började med ett köp hÀr pÄ ks för kanske 4 Är sedan. Fastnade rÀtt omgÄende för modellen och skulle nog sÀga att jag letade riktig mkt efter 6139 de första Ären efter det. Sista Äret har det inte blivit mer Àn 2-3 köp. Jag vill ha finare och finare ex och det blir svartare att hitta. Nu finns egentligen bara en 6139a jag skulle vilja ha och det Àr sunrise men den Àr i det nÀrmaste omöjlig att fÄ tag pÄ i det skick som jag vill ha. Den behöver inte vara nos men vill ha en i riktigt bra skick.
Tack för svaret!
Jag tycker alltid det Àr intressant att höra lite bakgrund till saker och ting.
Skall ta och googla sunrisen sÄ jag fÄr en bild av graalen.
Lycka till i jakten! :)
 
Senast Àndrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack för svaret!
Jag tycker alltid det Àr intressant att höra lite bakgrund till saker och runt.
Skall ta och googla sunrisen sÄ jag fÄr en bild av graalen.
Lycka till i jakten! :)
Det var sÄ lite. Kul att dela med sig. Tycker klockan Àr helt underbar, gillar designen och historiken. Ja kolla in sunrise. Extremt ovanlig.


edit: HÀr har jag skrivit lite om historien bakom pouge och dÀr finns Àven bilder pÄ sunrise.
https://klocksnack.se/threads/Öppning-seiko-6139-6005-the-grail-the-true-pogue.109085/
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Det var sÄ lite. Kul att dela med sig. Tycker klockan Àr helt underbar, gillar designen och historiken. Ja kolla in sunrise. Extremt ovanlig.


edit: HÀr har jag skrivit lite om historien bakom pouge och dÀr finns Àven bilder pÄ sunrise.
https://klocksnack.se/threads/Öppning-seiko-6139-6005-the-grail-the-true-pogue.109085/
Ja nu har jag kollat lite bilder, fasen vad snygg!
Hoppas verkligen du hittar sÄ vi fÄr se fler bilder :)

Skall kolla in lÀnken.
 
Topp