• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Cool klocka att börja med. SjĂ€lv har jag kryssat mellan RĂ„leks och Vostocks innan jag insĂ„g att civilisationens krona var ”made in Japan”.
En sak jag varit nyfiken pÄ Àr hur de olika nivÄerna funkar hÀr pÄ KS? Jag har t ex plast eftersom jag Àr relativt ny och tÀnkte att detta var baserat pÄ antalet inlÀgg. Det stÄr dock att du Àr "Titan" med 60 inlÀgg? Har sett folk med lÄngt fler inlÀgg som har en "lÀgre nivÄ" Àn du? Hur fungerar nivÄerna egentligen?

FörstÄr att detta Àr fel forum men sÄg en chans hÀr att fÄ min nyfikenhet besvarad :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hittade denna fina trÄd idag och tÀnkte bara dela med mig av min egen 6139-6002
Seiko pogue.JPG
Boetten ser skarp ut! Grattis!
 
En sak jag varit nyfiken pÄ Àr hur de olika nivÄerna funkar hÀr pÄ KS? Jag har t ex plast eftersom jag Àr relativt ny och tÀnkte att detta var baserat pÄ antalet inlÀgg. Det stÄr dock att du Àr "Titan" med 60 inlÀgg? Har sett folk med lÄngt fler inlÀgg som har en "lÀgre nivÄ" Àn du? Hur fungerar nivÄerna egentligen?

FörstÄr att detta Àr fel forum men sÄg en chans hÀr att fÄ min nyfikenhet besvarad :)

ööh pass. Jag trodde jag var plast sjÀlv. Postar vÀldigt sÀllan. SpÀnnande.
 
Vill inte vara nÄgon besserwisser men ser inte tavlan lite off ut, tÀnker pÄ subtavlan, lite för grovt "mönster" typ vinylskiva, och att markeringarna ligger lite lÄngt frÄn kanten pÄ subtavlan.
1500.jpg
Haha ingen fara! Denna klocka va som sagt den som startade allt, lÄngt innan jag kÀnde till KS fick jag tag pÄ denna. Vet inte va den har för historia, om det Àr originaldelar eller nÄgot sÄdant. Det va bara en fantastiskt vacker och unik design sÄ jag slog till. Fullt möjligt att det Àr en "after market" tavla (tror de kallas sÄ?). Det va liksom inte en Pogue jag va ute efter, sÄg bara en klocka som gjorde mej otroligt intresserad :D

Kanske nÄgon hÀr i trÄden som har bÀttre koll och vet om tavlan Àr "after market"? Köpte den inte som en sann Pogue, sÄ pass mycket googlade jag och fick den för ett bra pris sÄ det gör mej inget om den inte Àr original.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
NÄn som vill flippa sin true pogue sÄ skicka gÀrna pm eller om ni vet var man kan hitta ett fint exemplar :)
 
HallÄ igen. NÄgon som sitter pÄ en Seiko Pogue med gyllene urtavla som har tips pÄ band utöver original stÄlet? Bifogar en liten bild som jag la upp i trÄden tidigare pÄ hur min modell ser ut. Om nÄgon har tips eller bilder fÄr ni gÀrna slÀnga upp de i trÄden eller skicka pÄ PM. Har provat lite natoband som jag har hemma men tycker inte riktigt jag fÄtt nÄgot att funka bÀttre Àn lÀnken.
 

Bilagor

  • Seiko pogue.JPG
    Seiko pogue.JPG
    371.1 KB · Visningar: 2

-RI-

Patek
2-Faktor
HallÄ igen. NÄgon som sitter pÄ en Seiko Pogue med gyllene urtavla som har tips pÄ band utöver original stÄlet? Bifogar en liten bild som jag la upp i trÄden tidigare pÄ hur min modell ser ut. Om nÄgon har tips eller bilder fÄr ni gÀrna slÀnga upp de i trÄden eller skicka pÄ PM. Har provat lite natoband som jag har hemma men tycker inte riktigt jag fÄtt nÄgot att funka bÀttre Àn lÀnken.
LÀder frÄn Hirsch kanske? Tycker det fungerar fint.
IMG_20200124_134154.jpg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
HallÄ igen. NÄgon som sitter pÄ en Seiko Pogue med gyllene urtavla som har tips pÄ band utöver original stÄlet? Bifogar en liten bild som jag la upp i trÄden tidigare pÄ hur min modell ser ut. Om nÄgon har tips eller bilder fÄr ni gÀrna slÀnga upp de i trÄden eller skicka pÄ PM. Har provat lite natoband som jag har hemma men tycker inte riktigt jag fÄtt nÄgot att funka bÀttre Àn lÀnken.
Högst personlig Äsikt men jag tycker att Pogue endast funkar pÄ lÀnk.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
HallÄ igen. NÄgon som sitter pÄ en Seiko Pogue med gyllene urtavla som har tips pÄ band utöver original stÄlet? Bifogar en liten bild som jag la upp i trÄden tidigare pÄ hur min modell ser ut. Om nÄgon har tips eller bilder fÄr ni gÀrna slÀnga upp de i trÄden eller skicka pÄ PM. Har provat lite natoband som jag har hemma men tycker inte riktigt jag fÄtt nÄgot att funka bÀttre Àn lÀnken.
LÀnk Àr da shit pÄ en 6139. Tror inte du hittar nÄgot som slÄr det :)
 
Topp