• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Compiss

Patek
2-Faktor
Snabbt byte till silverfisken :)
Tycker detta Àr en av de bÀttre 6139orn just för att den funkar till allt och dessutom ovanlig med en underbar tavla
2F13B85B-7D82-421D-A234-0D91EC9F4A3A.jpeg
 

tommyren

Cartier
2-Faktor
I behov av service. :( kugghjul till innerbezel saknas, bommen Àr för kort sÄ datumbyte funkar inte samt generellt i behov av kÀrlek. ska man serva upp den eller byta bort den?
BCBFA2E1-E8E7-438C-8069-085ABD665FFC.jpeg
 
Senast Àndrad:

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
En frÄga rörande bezeln.
Har det funnits original bezel med den ljusa fyrkanten under 60 eller Àr det ett givet tecken pÄ AM-bezel?
Ringade in vad jag menar frÄn en slumpmÀssig bild som jag lÄnade frÄn nÀtet.
Untitled2_20200330175540.png
Jag citerar mig sjÀlv hÀr.
Bezeln pÄ bilden Àr AM MEN det verkar som att det finns bezels dÀr den vita fyrkanten Àr original. Kan inte sÀga vilka men det verkar vara pÄ de sista klockorna som producerats.
StÀmmer det inte sÄ fÄr ni gÀrna tjoa.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Återpostar ett par bilder pĂ„ en 6139-6020 som jag tyvĂ€rr sĂ„lde för en tid sedan. Dessa har lite annan form vid bandhornen men jag tycker de Ă€r jĂ€kligt fina och tycker det Ă€r lite konstigt att de inte Ă€r mer populĂ€ra.

05AE8430-512F-4D08-8C23-B2F5A958DC80.jpeg


A73236CA-6158-4604-BCBB-D8A8F5496051.jpeg


5FAE7AD4-3A2D-46D2-926A-C1914AF819C8.jpeg
 
En pogue Ă€r just nu min drömklocka. Om man vill ha den gula originalet vilken ref Ă€r det man ska jaga dĂ„? Är de mycket dyrare Ă€n de gula som kom efter?
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
En pogue Ă€r just nu min drömklocka. Om man vill ha den gula originalet vilken ref Ă€r det man ska jaga dĂ„? Är de mycket dyrare Ă€n de gula som kom efter?
Pogue har ref 6139-600x dÀr x Àr 0,1,2,5,7 eller 9, lite beroende pÄ marknad. Ref Àr samma oberoende av fÀrg och Älder sÄ det finns mycket att grÀva i, och det finns en hel del avarter som Àr mer eller mindre kontroversiella (tex aussie pogue).
De första pogue hade "Proof" pÄ tavlan, cal 6139A, och tredelad kronografsekund. Dessa tillverkades bara 69-70. "True" pogue, den som bars av William Pogue pÄ Skylab, Àr en senare 6139B (6005) med "Resist" tavla och 17 juveler.

Pogue+Watch.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
En pogue Ă€r just nu min drömklocka. Om man vill ha den gula originalet vilken ref Ă€r det man ska jaga dĂ„? Är de mycket dyrare Ă€n de gula som kom efter?
PrismÀssigt hÀnger det nog framförallt ihop med originalitet och skick. Det finns otroligt mycket franken, fulfix och fejktavlor/lÀnkar sÄ trampa försiktigt. De gula pogue Àr nog i sÀrklass dyrast av 6139orna och kostar nÀrmare 5-siffrigt. @Compiss sÀljer just nu en förtrÀfflig blÄ som kanske kan vara intressant?
 
Pogue har ref 6139-600x dÀr x Àr 0,1,2,5,7 eller 9, lite beroende pÄ marknad. Ref Àr samma oberoende av fÀrg och Älder sÄ det finns mycket att grÀva i, och det finns en hel del avarter som Àr mer eller mindre kontroversiella (tex aussie pogue).
De första pogue hade "Proof" pÄ tavlan, cal 6139A, och tredelad kronografsekund. Dessa tillverkades bara 69-70. "True" pogue, den som bars av William Pogue pÄ Skylab, Àr en senare 6139B (6005) med "Resist" tavla och 17 juveler.

Pogue+Watch.jpg
Tack för info. Om man som jag mest Àr ute efter en klocka som ser ut nÄtt sÄ nÀr som den Pogue bar heter de dÄ 6139-600x? Ber om ursÀkt för min okunskap. :)
 
PrismÀssigt hÀnger det nog framförallt ihop med originalitet och skick. Det finns otroligt mycket franken, fulfix och fejktavlor/lÀnkar sÄ trampa försiktigt. De gula pogue Àr nog i sÀrklass dyrast av 6139orna och kostar nÀrmare 5-siffrigt. @Compiss sÀljer just nu en förtrÀfflig blÄ som kanske kan vara intressant?
Ja jag har sett den, varit nÀra pÄ att slÄ till men vill helst ha en gul.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Tack för info. Om man som jag mest Àr ute efter en klocka som ser ut nÄtt sÄ nÀr som den Pogue bar heter de dÄ 6139-600x? Ber om ursÀkt för min okunskap. :)
Vanligast i Sverige Àr nog 6139-6002. Sen finns Àven 6139-6000, -6001, -6005, -6007 och -6009. De tillverkades för olika marknader och kan ha olika tavlor eller olika text pÄ tavlorna, olika lÀnkar, verk med 17 eller 21 juveler, osv osv.
 
Topp