• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
I vÀntan pÄ fÀrjan sÄ fick den "gule" agera modell.
DSC_0082.JPG

(6139-6002)
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Nu har min andra 6139 fÄr lÄna ut sin lÀnk till Aussie Poguen ovan och istÀllet blev det ett vintage-racingarmband till den gamle.
Är klart nöjd med hur det blev.
TyvÀrr bara ett dÄligt kort frÄn nu ikvÀll med lite sÀmre ljus.
DSC_0129.JPG

(6139-6002)
 

Nchansson

Breitling
Hej

Jag har bevakat denna trÄden ganska lÀnge nu. VÀldigt kul att lÀsa, samt se alla fina exemplar =)

Jag har Àrvt en gul 6139-6040T av min far, den har lÀnge legat i en lÄda dÄ den Àr defekt. Jag vet sjÀlv inte vad problemet Àr. LÀmnade in den till en ej omnÀmnd urmakare i norra stockholm för ett prisförslag. TyvÀrr va denna upplevelse inte sÄ bra. Personen som tog emot klockan va positiv till att en reparation skulle gÄ att genomföra, "allt gÄr att lösa". Sen ringde en annan person och sa att det inte gÄr att fÄ tag pÄ delar, men de va mycket oklart vilka delar som behövdes. Vid upphÀmtningen sÄ sa en tredje person att de nog va bÀttre köpa en fungerande och sen bygga ihop min med reservdelar. Samtidigt som en 4e kollega pÄ denna butik sade att dom hade lagat en 6139 förra Äret. Allt kÀndes vÀldigt oklart.

Min frÄga Àr nu, Àr det nÄgon hÀr som kÀnner till en duktig och pÄlitlig urmakare i stockholm med omnejd som har kunskap om dessa klockor som man kan lÀmna in klockan till?
Vore vÀldigt tacksam för all hjÀlp.

MVH
 
Senast Àndrad:

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Hej

Jag har bevakat denna trÄden ganska lÀnge nu. VÀldigt kul att lÀsa, samt se alla fina exemplar =)

Jag har Àrvt en gul 6136-6040T av min far, och den har lÀnge legat i en lÄda dÄ den Àr defekt. Jag vet sjÀlv inte vad problemet Àr. LÀmnade in den till en ej omnÀmnd urmakare i norra stockholm för ett prisförslag. TyvÀrr va denna upplevelse inte sÄ bra. Personen som tog emot klockan va positiv till att en reparation skulle gÄ att genomföra, "allt gÄr att lösa". Sen ringde en annan person och sa att det inte gÄr att fÄ tag pÄ delar, men de va mycket oklart vilka delar som behövdes. Vid upphÀmtningen sÄ sa en tredje person att de nog va bÀttre köpa en fungerande och sen bygga ihop min med reservdelar. Samtidigt som en 4e kollega pÄ denna butik sade att dom hade lagat en 6139 förra Äret. Allt kÀndes vÀldigt oklart.

Min Àr nu, Àr det nÄgon hÀr som kÀnner till en duktig och pÄlitlig urmakare i stockholm med omnejd som har kunskap om dessa klockor som man kan lÀmna in klockan till?
Vore vÀldigt tacksam för all hjÀlp.

MVH
Bergströms hade vÀl servat Ät @Molle?
 
Topp