• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Nero13

Panerai
Kul med Kobra Kai och alla 6139 fans hÀr!:)

Jag skulle vilja fÄ nÄgra rÄd angÄende denna Pouge! Jag har köpt klockan som renoveringsobjekt och den krÀver rÀtt mycket jobb! Det har passerat nÄgra genom Ären, och Äterkommer stÀndigt till denna modell! Som ni ser Àr SEIKO loggan defekt, glaset Àr bytt och kronan Àr troligen ej original. Tycker ni det Àr för mycket galet med klockan för att gÄ vidare med den? TidshÄllningen Àr inget att anmÀrka pÄ. Kronon och dag/datum Àr ur funktion! Det Àr som ni förstÄr mycket som Àr galet!

Vad skulle ni göra? Skall jag kosta pÄ den en service eller helt enkelt anvÀnda den som ett reservdelsobjekt!? Vore tacksam för rÄd!
HÀr Àr nÄgra bilder!

DSCF3554.JPG

DSCF3550.JPG

DSCF3552.JPG

DSCF3551.JPG

DSCF3556.JPG

DSCF3557.JPG
Beror vÀl lite pÄ vad du gav för klockan. Men absolut vÀrt att göra en service.
 

Exxet

Rolex
Kul med Kobra Kai och alla 6139 fans hÀr!:)

Jag skulle vilja fÄ nÄgra rÄd angÄende denna Pouge! Jag har köpt klockan som renoveringsobjekt och den krÀver rÀtt mycket jobb! Det har passerat nÄgra genom Ären, och Äterkommer stÀndigt till denna modell! Som ni ser Àr SEIKO loggan defekt, glaset Àr bytt och kronan Àr troligen ej original. Tycker ni det Àr för mycket galet med klockan för att gÄ vidare med den? TidshÄllningen Àr inget att anmÀrka pÄ. Kronon och dag/datum Àr ur funktion! Det Àr som ni förstÄr mycket som Àr galet!

Vad skulle ni göra? Skall jag kosta pÄ den en service eller helt enkelt anvÀnda den som ett reservdelsobjekt!? Vore tacksam för rÄd!
HÀr Àr nÄgra bilder!

DSCF3554.JPG

DSCF3550.JPG

DSCF3552.JPG

DSCF3551.JPG

DSCF3556.JPG

DSCF3557.JPG
Loggan borde vÀl gÄ att byta, införskaffa en tavla i dÄligt skick och byt loggan, antar att det funkar med random 6139, ev. andra oxÄ, loggan sitter ju med tvÄ tappar, limma fast frÄn baksidan, lite pilligt men ska nog funka, snurrar vridringen nÀr du snurrar pÄ kronan? du skriver att kronon inte funkar, pÄ vilket sÀtt funkar den inte? vÀxlar den inte dag/datum vid 00.00 lr funkar det inte nÀr du trycker in kronan? tycker den ser lite för bra ut för att vara ett doneringsur.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Loggan borde vÀl gÄ att byta, införskaffa en tavla i dÄligt skick och byt loggan, antar att det funkar med random 6139, ev. andra oxÄ, loggan sitter ju med tvÄ tappar, limma fast frÄn baksidan, lite pilligt men ska nog funka, snurrar vridringen nÀr du snurrar pÄ kronan? du skriver att kronon inte funkar, pÄ vilket sÀtt funkar den inte? vÀxlar den inte dag/datum vid 00.00 lr funkar det inte nÀr du trycker in kronan? tycker den ser lite för bra ut för att vara ett doneringsur.

Tackar för svar! Jo, det kanske gÄr att anvÀnda en annan Seiko logga frÄn en annan ref ocksÄ! Vridringen snurrar inte nÀr jag rör kronan. Kronografknapparna gÄr att trycka in men det hÀnder ingenting. Knapparna hackar till men start/stopp funkar ej. NÀr man trycker pÄ kronan rör sig datumhjulet nÄgot men vÀgrar byta dag. Du kan röra visarna nÀr jag hackat ut kronan och tidsfunktionen fungerar utmÀrkt! Jag tror jag lÀmnar in den till en service och försöker hitta en donator till loggan!
 

Exxet

Rolex
Tackar för svar! Jo, det kanske gÄr att anvÀnda en annan Seiko logga frÄn en annan ref ocksÄ! Vridringen snurrar inte nÀr jag rör kronan. Kronografknapparna gÄr att trycka in men det hÀnder ingenting. Knapparna hackar till men start/stopp funkar ej. NÀr man trycker pÄ kronan rör sig datumhjulet nÄgot men vÀgrar byta dag. Du kan röra visarna nÀr jag hackat ut kronan och tidsfunktionen fungerar utmÀrkt! Jag tror jag lÀmnar in den till en service och försöker hitta en donator till loggan!
FÄr hoppas pÄ dom enklaste felen, t ex att pusher-knapparna Àr krokiga (vanligt) sÄ att dom inte nÄr hela vÀgen in för att pÄverka mekanismen, kan vara mkt "skit" ocksÄ som sitter i vÀgen runt och i tuberna, förmodligen Àr det fel bom i klockan och att kugghjulet och fjÀdern som ska sitta pÄ bommen saknas, hoppas du hittar nÄgon uris som tar pÄ sig att serva, brukar inte vara helt lÀtt, men det finns ju nÄgra bra mekar hÀr pÄ K S, sÄ lycka till.
 

Brunleif

Panerai
Samma sÀljare pÄ mycket som sÄg roligt ut
IMG_7766.JPG

Pogue (sÄld som "parti klockor") för 4k.

IMG_7767.JPG

6015(?) (sÄld som "Herrarband ur Seiko kronograf automatic") för 2,2k

SjÀlv chansade jag pÄ dessa för 2,9k
IMG_7768.JPG
Tittade pÄ den men inget utrymme i budget.
LÀgg gÀrna upp bilder nÀr du fÄtt hem dem om du orkar. Var ingen mÀsterfotograf den sÀljaren
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej, verkligen. Men det Àr det som Àr hela grejjen med tradera-roulette. :)
Exakt. :) Den gula och den blÄa gick ju för nÄgorlunda normalpris och dÄ föredrar jag andra kanaler men "högen" som du köpte blir nog en rolig "vinst", hoppas 7a38 Àr fin, i sÄ fall blir ju resten av klockorna ren vinst.

Den gula ser för övrigt jÀttefin ut.
 

jurassic

Omega
Jag hoppas att den gula Àr lika fin som @DrSbaitso ville fÄ mig att tro, isf Àr jag bara en orginallÀnk frÄn en riktig handledsvÀrmare. Men det Àr som sagt en riktig chansning som vanligt pÄ tratten.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Vinstlott pÄ tradera auktionen.
6139-6010 frÄn juni 1970. Proof/proof, cal 6139A med korrekta visare. Boetten har bruksspÄr, men Àr orörd. Tavla i prefekt skick, svensk dagskiva. Den fick nytt band och glas. Kommer bli svÄrflippad.
IMG_7814.JPG
 
Senast Àndrad:
Topp