• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

ace

Cartier
Men visst fanns vÀl den dÀr fyrkanten pÄ dom allra senaste modellerna, typ 78-79, har lÀst det pÄ te x wrist shushi, men om det stÀmmer vet jag ej.
ja den fanns, tror inte allt jag lÀser.
 

Bilagor

  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    116.4 KB · Visningar: 51

Compiss

Patek
2-Faktor
Men visst fanns vÀl den dÀr fyrkanten pÄ dom allra senaste modellerna, typ 78-79, har lÀst det pÄ te x wrist shushi, men om det stÀmmer vet jag ej.
Tror inte det men fler kunniga finns hÀr...som kanske kan besvara

har haft ett 20 tal 6139 or men inte sett fyrkanten i kombination med ”buktande 7” vilket brukar vara tells. Har vĂ€l 15-16 st nu och ingen har det....

ping: @Alruts & @Justdix
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ja helt suverÀnt pÄ sÄ vis men tycker mÄnga fel i sina bedömningar just nu som plastig lumen som en pÄstod likasÄ index ska gÄ Ànda till kanten ok men inte pÄ alla vilket jag sett svart pÄ vitt
LÀgg upp riktiga foton istÀllet för att slÀnga in andra klockor som du tycker Àr OK men uppenbart inte Àr det. Att nÄgot sÀljs som original Àr ingen garanti för att de Àr det.
 

ace

Cartier
LÀgg upp riktiga foton istÀllet för att slÀnga in andra klockor som du tycker Àr OK men uppenbart inte Àr det. Att nÄgot sÀljs som original Àr ingen garanti för att de Àr det.
dem jag lagt upp Àr sÄna som experter kikat pÄ och vÀrderat, Ä vill fn inte bli nÄt jla hat objekt
 

Exxet

Rolex
ja den fanns, tror inte allt jag lÀser.
Det hÄller jag med om, men lÀgg upp en skarp bild rakt framifrÄn pÄ din klocka sÄ blir det lÀttare se, bokstavligt talat, som det Àr nu skulle jag ej köpa eller rekommendera din klocka till nÄgon annan, med bilderna jag sett.
Men som jag ocksÄ brukar sÀga, Àr man nöjd sjÀlv med sitt köp Àr det okej.
 

ace

Cartier
Det Àr vÀl ÀndÄ det bÀsta du kan göra nu nÀr flera pÄpekat tvivelaktiga saker. Ingen som vill spoila din klocka om allt Àr ok med den.
har skitkamera sÄ bÀttre Àn sÄhÀr gÄr tyvÀrr inte
 

Bilagor

  • 138103190_10214155278795782_6121864803988573839_n.jpg
    138103190_10214155278795782_6121864803988573839_n.jpg
    53.3 KB · Visningar: 52

ace

Cartier
Det hÄller jag med om, men lÀgg upp en skarp bild rakt framifrÄn pÄ din klocka sÄ blir det lÀttare se, bokstavligt talat, som det Àr nu skulle jag ej köpa eller rekommendera din klocka till nÄgon annan, med bilderna jag sett.
Men som jag ocksÄ brukar sÀga, Àr man nöjd sjÀlv med sitt köp Àr det okej.
fÄr fortsÀtta med mina speedys istÀllet ,inte sÄ insatt i seikos men trodde jag lÀst pÄ sÄpass
 

Compiss

Patek
2-Faktor
fÄr fortsÀtta med mina speedys istÀllet ,inte sÄ insatt i seikos men trodde jag lÀst pÄ sÄpass
Ähh det Ă€r vĂ€l kul att lĂ€ra sig nya saker. Fan klockor Ă€r en djungel och desto mer man lĂ€ser ju mer inser man att man inte kan:)...ungefĂ€r som med juridik
 
  • Like
Reactions: ace

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Ähh det Ă€r vĂ€l kul att lĂ€ra sig nya saker. Fan klockor Ă€r en djungel och desto mer man lĂ€ser ju mer inser man att man inte kan:)...ungefĂ€r som med juridik
Jag har sjÀlv valt att i princip avstÄ vintage-marknaden p.g.a. att den Àr sÄ full med fallgropar. Sysslar bara med nya eller nÀstan nya dinkor...
 
  • Like
Reactions: ace

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
ska fixa bÀttre bilder, men hÄller med er om am bezel vilket jag ska jaga efter en identisk till detta serienr
Jag tror ocksÄ det Àr en AM bezel.
NÀrmast glaset sÄ ser den rak ut pÄ korten men den skall bukta nedÄt nÀrmast glaset.
Sedan ser inte fyrkanten vid 140 rÀtt ut heller, hörnet som gÄr ner mellan 1 och 4 skall gÄ lÀngre ner sÄ vitt jag vet.
 

ace

Cartier
Jag tror ocksÄ det Àr en AM bezel.
NÀrmast glaset sÄ ser den rak ut pÄ korten men den skall bukta nedÄt nÀrmast glaset.
Sedan ser inte fyrkanten vid 140 rÀtt ut heller, hörnet som gÄr ner mellan 1 och 4 skall gÄ lÀngre ner sÄ vitt jag vet.
tror dej men verkar vara olika, var ner till urmakarn idag som tyckte allt stÀmde förutom bezeln,sett mÄnga nu som lika ,lite bilder pÄ sÄdana
 

Bilagor

  • F174CDD9-1768-45DF-9590-294A4F002969.jpeg
    F174CDD9-1768-45DF-9590-294A4F002969.jpeg
    212.8 KB · Visningar: 32
  • DSC_0260-3.jpg
    DSC_0260-3.jpg
    207.4 KB · Visningar: 19
  • seiko_6139_6005_true_pogue_min_1591780721_b427cfc2.jpg
    seiko_6139_6005_true_pogue_min_1591780721_b427cfc2.jpg
    99.6 KB · Visningar: 23

ace

Cartier
tror dej men verkar vara olika, var ner till urmakarn idag som tyckte allt stÀmde förutom bezeln,sett mÄnga nu som lika ,lite bilder pÄ sÄdana
Àr nog glaset som förvirrade nog Àr inre ringen rundad i kanterna
 

Bilagor

  • 138103190_10214155278795782_6121864803988573839_n.jpg
    138103190_10214155278795782_6121864803988573839_n.jpg
    53.3 KB · Visningar: 25

Exxet

Rolex
tror dej men verkar vara olika, var ner till urmakarn idag som tyckte allt stÀmde förutom bezeln,sett mÄnga nu som lika ,lite bilder pÄ sÄdana
Tror inte vi kommer nÄgot lÀngre innan du kan producera en acceptabel bild pÄ din klocka,
en liten jÀmförelse med din logga (överst) och en original dito, centreringen Àr inget vidare pÄ din, en typisk tell.
pogue5.jpg

Och nej det finns inget hat hÀr.
 

ace

Cartier
Tror inte vi kommer nÄgot lÀngre innan du kan producera en acceptabel bild pÄ din klocka,
en liten jÀmförelse med din logga (överst) och en original dito, centreringen Àr inget vidare pÄ din, en typisk tell.
pogue5.jpg

Och nej det finns inget hat hÀr.
centreringen Àr vÀldigt olika frÄn ur till ur
 

Exxet

Rolex
centreringen Àr vÀldigt olika frÄn ur till ur
Inte frÄn Seikofabriken i a f, men mellan A M och original ser det ut sÄ hÀr.
Du har sÀkert nÄgon kompis som har en bra kamera eller mobil med bra kamera
sÄ varför inte fixa fram en bild sÄ kan detta klaras ut.
 

ace

Cartier
Inte frÄn Seikofabriken i a f, men mellan A M och original ser det ut sÄ hÀr.
Du har sÀkert nÄgon kompis som har en bra kamera eller mobil med bra kamera
sÄ varför inte fixa fram en bild sÄ kan detta klaras ut.
kolla denna pÄ ebay exakt i samma utförande i allt, konstigt om det exakt samma am delar pÄ den som min, tiÄmed 7orna lika
 

Bilagor

  • s-l1600 (4).jpg
    s-l1600 (4).jpg
    318.9 KB · Visningar: 16
  • s-l1600 (2).jpg
    s-l1600 (2).jpg
    334.9 KB · Visningar: 16
  • s-l1600 (5).jpg
    s-l1600 (5).jpg
    276.7 KB · Visningar: 15

ace

Cartier
Inte frÄn Seikofabriken i a f, men mellan A M och original ser det ut sÄ hÀr.
Du har sÀkert nÄgon kompis som har en bra kamera eller mobil med bra kamera
sÄ varför inte fixa fram en bild sÄ kan detta klaras ut.
om du kollar pÄ klockan pÄ ebay bilder nedan sÄ har du en exakt likadan som min sÄ titta noga pÄ den
 

ace

Cartier
Och den avfÀrdar jag som en Feiko.
tycker feiko Àr fel ord för definitivt Àr det en 6139 urverk Ä boett, och om det nu Àr att nÄgot am sÄ bara byta till Àkta delar 700kr Ä hokus pokus en Àkta,inte konstigare Àn sÄ faktiskt,men mer Àn nöjd med denna,sitter fint runt armen Ä ser jla fin ut
 

Exxet

Rolex
tycker feiko Àr fel ord för definitivt Àr det en 6139 urverk Ä boett, och om det nu Àr att nÄgot am sÄ bara byta till Àkta delar 700kr Ä hokus pokus en Àkta,inte konstigare Àn sÄ faktiskt,men mer Àn nöjd med denna,sitter fint runt armen Ä ser jla fin ut
Kan du fÄ tag pÄ delar för att göra den legit för 700:- sÄ Àr det bara att gratulera, dÄ har du bra kÀllor, har förövrigt inte sett verket, inte sÄ mycket av boetten heller som jag tycker ser nÄgot felpolerad ut.
Och som jag skrev förut Àr man nöjd sjÀlv sÄ Àr det okej, men skulle du sÀlja den och pÄstÄ att den Àr N O S originalskick Àr det definitivt inte okej.
 

ace

Cartier
Kan du fÄ tag pÄ delar för att göra den legit för 700:- sÄ Àr det bara att gratulera, dÄ har du bra kÀllor, har förövrigt inte sett verket, inte sÄ mycket av boetten heller som jag tycker ser nÄgot felpolerad ut.
Och som jag skrev förut Àr man nöjd sjÀlv sÄ Àr det okej, men skulle du sÀlja den och pÄstÄ att den Àr N O S originalskick Àr det definitivt inte okej.
am boetter har oftast platt struktur medans Àkta har mer mjuka former vilket jag har ,nu har du snart pÄpekat fel pÄ hela klockan dyker hela tiden upp nytt, poleringen Àr perfekt Ä som det ska vara ,kanske inte syns pÄ dina sÄ inget att jÀmföra med, visa bild pÄ hur det ska vara dÄ istÀllet för att bara snacka, bezel 320kr innerring 230kr tavla Àkta 295,ok nÄgot över 800kr ,Ä urverket Àr Àkta 3169b Ä fungerar super
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
am boetter har oftast platt struktur medans Àkta har mer mjuka former vilket jag har ,nu har du snart pÄpekat fel pÄ hela klockan dyker hela tiden upp nytt, poleringen Àr perfekt Ä som det ska vara ,kanske inte syns pÄ din oslipade sÄ inget att jÀmföra med, visa bild pÄ hur det ska vara dÄ istÀllet för att bara snacka
LÀgg upp ordentliga bilder pÄ din klocka istÀllet, som sÄ mÄnga redan sagt, sÄ slipper vi alla spekulationer.
 
Topp