• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

ace

Cartier
Den hÀr ska vara köpt -77 och bara haft en enda Àgare, hittar inte mÄnga fel hÀr.
p1010749ab.jpg
Äfan samma polering som mej, mÄste vara feiko hahaha. exakt sÄ Àr min polerad
 

Exxet

Rolex
am boetter har oftast platt struktur medans Àkta har mer mjuka former vilket jag har ,nu har du snart pÄpekat fel pÄ hela klockan dyker hela tiden upp nytt, poleringen Àr perfekt Ä som det ska vara ,kanske inte syns pÄ dina sÄ inget att jÀmföra med, visa bild pÄ hur det ska vara dÄ istÀllet för att bara snacka, bezel 320kr innerring 230kr tavla Àkta 295,ok nÄgot över 800kr ,Ä urverket Àr Àkta 3169b Ä fungerar super
am-boetter?
 

ace

Cartier
inte Àkta dÄ mena jag, förresten anvÀnde dom en annan tryckmaskin för logan dÄ? kommer du ihÄg detta inlÀgg dÀr du hade en diskussion med Àgaren av denna,lÀste nyss inte ett ord om falsk logo, ville bara sÀja det. du tyckte tillÄme att den va snygg. hÀr bild pÄ 6139b verket sÄ du slipper tÀnka pÄ det dÄ
 

Bilagor

  • pogue1.jpg
    pogue1.jpg
    59.4 KB · Visningar: 28
  • 138075085_10214162658500270_5098230711787635962_n.jpg
    138075085_10214162658500270_5098230711787635962_n.jpg
    57.9 KB · Visningar: 30
  • 138827814_10214162658540271_2236003568922244578_n.jpg
    138827814_10214162658540271_2236003568922244578_n.jpg
    47.2 KB · Visningar: 38
Senast Àndrad:
Jag undrar om man fÄ sin klocka rostad av experterna hÀr.
Det verkar ju finnas lite förfalskningar hÀr och dÀr. Denna ska enligt utsago vara original.
1973.
Tack.
 

Bilagor

  • E5DC3C5A-C1F4-4ED1-9BBC-D7C8C737466B.jpeg
    E5DC3C5A-C1F4-4ED1-9BBC-D7C8C737466B.jpeg
    407.1 KB · Visningar: 36

Exxet

Rolex
Jag undrar om man fÄ sin klocka rostad av experterna hÀr.
Det verkar ju finnas lite förfalskningar hÀr och dÀr. Denna ska enligt utsago vara original.
1973.
Tack.
FrÄga @ace han Àr ju ett Àss pÄ dessa.
SjÀlv ser jag inga konstigheter pÄ denna, förutom lÀnken/ÀndlÀnkar dÄ, och att man inte ser sÄ mkt av boetten, trevligt med Svensk dagskiva.
 

Exxet

Rolex
inte Àkta dÄ mena jag, förresten anvÀnde dom en annan tryckmaskin för logan dÄ? kommer du ihÄg detta inlÀgg dÀr du hade en diskussion med Àgaren av denna,lÀste nyss inte ett ord om falsk logo, ville bara sÀja det. du tyckte tillÄme att den va snygg. hÀr bild pÄ 6139b verket sÄ du slipper tÀnka pÄ det dÄ
Snacka gÄr ju sÀger man, men att svamla som du gör Àr snÀppet sÀmre, snyggt att grÀva upp en snart 6 Är gammal trÄd som inte har med detta att göra, och ja, jag tycker fortfarande att det Àr en fin tavla, och nÄgon falsk logo har jag aldrig nÀmnt, dÀr emot placeringen pÄ texten som inte Àr centrerad, som den Àr pÄ A M-tavlor.

För att komma till boetten sÄ Àr det enda runda pÄ en fin original hÄlen för glas, tavla och bakboett, annars Àr dom sönderpolerade.
En bild pÄ en som jag har:
P1110391 kopiera.jpg

Àr visserligen en sk. Coke som den uppmÀrksamme kan se, men det Àr samma boetter.
Och vad jag ej kan förstÄ Àr om du kan köpa billiga fina originaldelar sÄ varför ha en klocka med tveksamma A M delar?
Vem sÀljer dom, finns sÀkert fler Àn jag som Àr intresserade.
VÀntar pÄ bÀttre bilder och tack för mig.
 

Exxet

Rolex
Just det, jag skulle frÄga vad den röda delen pÄ bezeln ska anvÀndas. Jag förstÄr hur en taktmÀtare funkar men har inte klurat ut denna.
Det röda Àr nog en designgrej, men lÄngt i frÄn sÀker, men titta pÄ den hÀr trÄden av @yonsson
 

oystercase

Cartier
Det röda Àr nog en designgrej, men lÄngt i frÄn sÀker, men titta pÄ den hÀr trÄden av @yonsson
Den röda sektorn Àr för att den delen av hastighetsskalan ska avlÀsas först pÄ 2:a varvet för att fÄ rÀtt hastighet. Det blÄa pÄ 1:a varvet.

Jmfr stormtroopern högre upp i trÄden dÀr man inte kan mÀta lÀgre hastighet Àn 60 kmh/miles/knop
 

ace

Cartier
Snacka gÄr ju sÀger man, men att svamla som du gör Àr snÀppet sÀmre, snyggt att grÀva upp en snart 6 Är gammal trÄd som inte har med detta att göra, och ja, jag tycker fortfarande att det Àr en fin tavla, och nÄgon falsk logo har jag aldrig nÀmnt, dÀr emot placeringen pÄ texten som inte Àr centrerad, som den Àr pÄ A M-tavlor.

För att komma till boetten sÄ Àr det enda runda pÄ en fin original hÄlen för glas, tavla och bakboett, annars Àr dom sönderpolerade.
En bild pÄ en som jag har:
P1110391 kopiera.jpg

Àr visserligen en sk. Coke som den uppmÀrksamme kan se, men det Àr samma boetter.
Och vad jag ej kan förstÄ Àr om du kan köpa billiga fina originaldelar sÄ varför ha en klocka med tveksamma A M delar?
Vem sÀljer dom, finns sÀkert fler Àn jag som Àr intresserade.
VÀntar pÄ bÀttre bilder och tack för mig.
förbannat fina Ä skarpa bilder vad anvÀnder du för kamera ,mÄste fn fixa en genast
 

ace

Cartier
Snacka gÄr ju sÀger man, men att svamla som du gör Àr snÀppet sÀmre, snyggt att grÀva upp en snart 6 Är gammal trÄd som inte har med detta att göra, och ja, jag tycker fortfarande att det Àr en fin tavla, och nÄgon falsk logo har jag aldrig nÀmnt, dÀr emot placeringen pÄ texten som inte Àr centrerad, som den Àr pÄ A M-tavlor.

För att komma till boetten sÄ Àr det enda runda pÄ en fin original hÄlen för glas, tavla och bakboett, annars Àr dom sönderpolerade.
En bild pÄ en som jag har:
P1110391 kopiera.jpg

Àr visserligen en sk. Coke som den uppmÀrksamme kan se, men det Àr samma boetter.
Och vad jag ej kan förstÄ Àr om du kan köpa billiga fina originaldelar sÄ varför ha en klocka med tveksamma A M delar?
Vem sÀljer dom, finns sÀkert fler Àn jag som Àr intresserade.
VÀntar pÄ bÀttre bilder och tack för mig.
menade mer svÀngda kanter som pÄ din
 

Exxet

Rolex
förbannat fina Ä skarpa bilder vad anvÀnder du för kamera ,mÄste fn fixa en genast
AnvÀnder en 10 Är gammal Panasonic DMC-TZ7 Lumix som ofta vann tester, sÄ man behöver ej nÄgon vÀrsting, dagens mobiler har oftast mycket bra kameror, kanske bÀttre att lÀgga kamerapengarna pÄ en bÀttre mobil, och ljuset man fotar i Àr viktigt.
 
  • Like
Reactions: ace
Topp