• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Compiss

Patek
2-Faktor
Oneline Resistdial aka true
5B86B8B5-A10E-4F16-BBA9-1DEF0367BE52.jpeg


Twoline resistdial
5E873D96-E9BD-4E6F-BDEB-3A8D572655AD.jpeg


twoline whitoute Resist
2CA3F116-CE0A-4D23-80B5-8D1AA43AF394.jpeg


Speedtimer proofdial

C8652D6A-5C73-4446-A6EC-340D71DBC8B3.jpeg

Lika men ÀndÄ sÄ olika, vilken/vilka Àr era favoriter? Kanske den sista med proofdial?
 
Senast Àndrad:

Viskan

Panerai
2-Faktor
Jag har sett att det sĂ„lts ett flertal 6139 6005 true pĂ„ ebay för 25-35 tusen kr det senaste Ă„ret. Är det verkligen rimligt? Är det en prishype eller tror ni att priserna kommer att stiga Ă€nnu mer pĂ„ dem?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag har sett att det sĂ„lts ett flertal 6139 6005 true pĂ„ ebay för 25-35 tusen kr det senaste Ă„ret. Är det verkligen rimligt? Är det en prishype eller tror ni att priserna kommer att stiga Ă€nnu mer pĂ„ dem?
Är de i bra skick sĂ„ Ă€r nog priset inte helt orimligt. Kan dock tycka att priserna pĂ„ eBay generellt Ă€r lite galna. Med kolla pĂ„ Yahoo.com och auktionerna pĂ„ 6139 sĂ„ ser du vad de gĂ„r för....börjar bli dyrt med Seiko nu.
Personligen Àr jag inte sÀker pÄ om jag skulle sÀlja min Àkta true för 25....
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Är de i bra skick sĂ„ Ă€r nog priset inte helt orimligt. Kan dock tycka att priserna pĂ„ eBay generellt Ă€r lite galna. Med kolla pĂ„ Yahoo.com och auktionerna pĂ„ 6139 sĂ„ ser du vad de gĂ„r för....börjar bli dyrt med Seiko nu.
Personligen Àr jag inte sÀker pÄ om jag skulle sÀlja min Àkta true för 25....
Seikokronografer generellt har vÀl i och för sig varit undervÀrderade tidigare men utvecklingen pÄ 6005 har ju gÄtt spikrakt uppÄt. Det hade varit kul att ha en men det kÀnns lite saftigt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Seikokronografer generellt har vÀl i och för sig varit undervÀrderade tidigare men utvecklingen pÄ 6005 har ju gÄtt spikrakt uppÄt. Det hade varit kul att ha en men det kÀnns lite saftigt.
Sant och i Sverige har de och Àr Ànnu rÀtt billiga. Finns nÄgra 6139or som dragit rakt upp. Kolla bara pÄ sunrise.....
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Om det var nÄgon hÀr inne som knep pogue pÄ K&S sÄ har jag en blÄ innerbezel om det Àr intressant.
 

mao

Cartier
Orimligt pris den sÄldes för. Bara lÀnken ligger pÄ ca 1000kr. Letar en fin bezel och hade lÀtt köpt den för 500
Tycker att du borde servat den @mao
Jo, med tanke pÄ responsen var den allt för billig.

För mig var det en kul grej att ha den, nÀr den inte funkade, sÄ tappade jag lite sugen.

Kul om den kommer till anvÀndning, sjÀlv var jag inte intresserad av att lÀgga mer pÄ den...
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Om det var nÄgon hÀr inne som knep pogue pÄ K&S sÄ har jag en blÄ innerbezel om det Àr intressant.

Orimligt pris den sÄldes för. Bara lÀnken ligger pÄ ca 1000kr. Letar en fin bezel och hade lÀtt köpt den för 500
Tycker att du borde servat den @mao

Jo, med tanke pÄ responsen var den allt för billig.

För mig var det en kul grej att ha den, nÀr den inte funkade, sÄ tappade jag lite sugen.

Kul om den kommer till anvÀndning, sjÀlv var jag inte intresserad av att lÀgga mer pÄ den...
Det var jag som köpte poguen. Det kÀnns nÀstan pinsamt dÄ jag aldrig haft en tidigare nÀr det finns flertalet entusiaster hÀr. Med det sagt sÄ Àr min intention att fÄ den fixad och att den ska komma till anvÀndning. Tycker dom Àr hur coola som helst och ser verkligen fram emot att testa den.
AngÄende din blÄ innerbezel @DrSbaitso sÄ kan den absolut vara av intresse.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det var jag som köpte poguen. Det kÀnns nÀstan pinsamt dÄ jag aldrig haft en tidigare nÀr det finns flertalet entusiaster hÀr. Med det sagt sÄ Àr min intention att fÄ den fixad och att den ska komma till anvÀndning. Tycker dom Àr hur coola som helst och ser verkligen fram emot att testa den.
AngÄende din blÄ innerbezel @DrSbaitso sÄ kan den absolut vara av intresse.
Grattis.
kul att man ibland ÀndÄ kan fynda pÄ ks.

LÄter helt rÀtt att serva den. Du kommer fÄ en hÀrlig klocka för under 2 brak troligtvis.
 
  • Like
Reactions: mao

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Grattis.
kul att man ibland ÀndÄ kan fynda pÄ ks.

LÄter helt rÀtt att serva den. Du kommer fÄ en hÀrlig klocka för under 2 brak troligtvis.
Tack 🙏
JassÄ du tror inte det blir vÀrre Àn sÄ?
Är som sagt riktigt dĂ„ligt insatt men spontana kĂ€nslan sĂ€ger att reservdelar inte vĂ€xer pĂ„ trĂ€d. Har du nĂ„gon rekommendation om vart jag bör vĂ€nda mig för reparation?
 
  • Like
Reactions: mao

JohnGN

Breitling
Hej Pogue-vÀnner!

Jag Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ att klippa till pĂ„ en Seiko Pogue 6139-6002 pĂ„ blocket. Skulle vilja ha lite rĂ„d frĂ„n rutinerade Pougare. Är det ett bra köp för 4.5K utifrĂ„n dessa bilder?

Klockan sÀgs nollstÀlla vÀl, vara bra skick, och hÄlla tiden vÀl för en klocka av denna Älder.

Tacksam för spekulationer, insikter, och rekommendationer/icke-rekommendationer.
 

Bilagor

  • Screenshot 2021-05-01 at 22.25.56.png
    Screenshot 2021-05-01 at 22.25.56.png
    82.6 KB · Visningar: 28
  • Screenshot 2021-05-01 at 22.26.11.png
    Screenshot 2021-05-01 at 22.26.11.png
    309.8 KB · Visningar: 25
  • Screenshot 2021-05-01 at 22.26.20.png
    Screenshot 2021-05-01 at 22.26.20.png
    294.7 KB · Visningar: 26

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Hej Pogue-vÀnner!

Jag Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ att klippa till pĂ„ en Seiko Pogue 6139-6002 pĂ„ blocket. Skulle vilja ha lite rĂ„d frĂ„n rutinerade Pougare. Är det ett bra köp för 4.5K utifrĂ„n dessa bilder?

Klockan sÀgs nollstÀlla vÀl, vara bra skick, och hÄlla tiden vÀl för en klocka av denna Älder.

Tacksam för spekulationer, insikter, och rekommendationer/icke-rekommendationer.
Det Ă€r ju dĂ„liga bilder, men den förefaller vara original, om Ă€n lite hĂ€rjat skick. ”HĂ„lla tiden vĂ€l för en klocka av denna Ă„lder” Ă€r en sliten floskel som inte sĂ€ger mycket. Men 6139 Ă€r robusta sĂ„ det Ă€r ofta nĂ„gorlunda sant, och de har ingen sekundvisare sĂ„ det Ă€r först nĂ€r det diffar minuter per dag som det mĂ€rks. Vad priset betrĂ€ffar har jag dĂ„lig koll. Det kĂ€nns inte uppĂ„t vĂ€ggarna, men det kĂ€nns heller inte fantastiskt, skulle jag sĂ€ga. Den gula betingar ju ett premium, men kolla hĂ€r pĂ„ k&s för att fĂ„ en indikation. OriginallĂ€nk Ă€r eftertraktat och bra att ha med i berĂ€kningen. Den kan du sĂ„klart spara om du skulle hitta ett finare exemplar utan lĂ€nk lĂ€ngre fram.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Hej Pogue-vÀnner!

Jag Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ att klippa till pĂ„ en Seiko Pogue 6139-6002 pĂ„ blocket. Skulle vilja ha lite rĂ„d frĂ„n rutinerade Pougare. Är det ett bra köp för 4.5K utifrĂ„n dessa bilder?

Klockan sÀgs nollstÀlla vÀl, vara bra skick, och hÄlla tiden vÀl för en klocka av denna Älder.

Tacksam för spekulationer, insikter, och rekommendationer/icke-rekommendationer.
En hÀrjad tavla gÄr ju i princip inte att rÀtta till sÄ jag skulle nog satsat mina pengar pÄ en med nÄgot bÀttre tavla. Det borde gÄ för 4,5K.
 

Exxet

Rolex
Hej Pogue-vÀnner!

Jag Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ att klippa till pĂ„ en Seiko Pogue 6139-6002 pĂ„ blocket. Skulle vilja ha lite rĂ„d frĂ„n rutinerade Pougare. Är det ett bra köp för 4.5K utifrĂ„n dessa bilder?

Klockan sÀgs nollstÀlla vÀl, vara bra skick, och hÄlla tiden vÀl för en klocka av denna Älder.

Tacksam för spekulationer, insikter, och rekommendationer/icke-rekommendationer.
Kan du pruta ner den mer sÄ kanske, 5200:- stÄr det pÄ den pÄ Blocket: https://www.blocket.se/annons/goteborg/seiko_pepsi_pogue_automatic_6139_6002/95216853
TrÄkig tavla med skada vid 14, lysmassan borta pÄ dom flesta index, kronan ser inte ut att vara original och dÄ finns det risk att hela bommen Àr utbytt mot en felaktig som inte vrider den inre ringen, fjÀdern o kugghjulet brukar försvinna. Boetten ser vÀl okej ut, tror det Àr en originallÀnk, en s k Tapered, bilderna Àr ju inte dom bÀsta heller, skulle sjÀlv hoppa den hÀr.
 

Exxet

Rolex
Kunde inte lĂ„da bli.. blev ett till inköp. 😅
I min ögon Àr det en Franken-Seiko, tyvÀrr, men om man inte bryr sig om att det ska vara original sÄ Àr det ju okej, nu nÄr ju inte dom Svarta tavlorna upp till dom Gulas nivÄer i pris, sÄ jag hoppas du inte har betalat allt för mycket.

Men som jag brukar sÀga, Àr man nöjd sjÀlv sÄ Àr det lugnt.
 
Topp