• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Compiss

Patek
2-Faktor
Nyservad
IMG_6132.JPG
IMG_6133.JPG
IMG_6134.JPG
IMG_6135.JPG
 

Compiss

Patek
2-Faktor
PÄ vissa modeller tycker jag Àr det svÄrt att se om det Àr AM-dial eller inte. Vet du hur det ligger till med denna?
Även bekrĂ€ftat 100 % orginal seiko frĂ„n han som servade klockan.


SÄ klockan Àr nu i ett ruskigt fint skick. Den Àr ju ÀndÄ frÄn 1972 :)
Enormt glad över den
 
Senast Àndrad:

dnill

Cartier
2-Faktor
Undrar var har fÄr dem ifrÄn? Verkar ju som nÄgon nytillverkar nÀr han bestÀller :)


Han vill vÀldigt gÀrna köpa Forwarden:). Han har ingen.
Har blivit överkörd ett par gÄnger av honom pÄ Yahoo och dÄ har jag verkligen gÄtt all in:) SÄ min ringa uppfattning Àr att han gÀrna betalar vÀldigt bra för klockorna han köper.

Kan tÀnka mig det! Skrev till mig pÄ insta nÀr jag hade den:)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har blivit överkörd ett par gÄnger av honom pÄ Yahoo och dÄ har jag verkligen gÄtt all in:) SÄ min ringa uppfattning Àr att han gÀrna betalar vÀldigt bra för klockorna han köper.

Kan tÀnka mig det! Skrev till mig pÄ insta nÀr jag hade den:)
Är det Yahoo.jp?
Har ossÄ jagat dÀr men gÄtt hem med svansen mellan benen...
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Är det Yahoo.jp?
Har ossÄ jagat dÀr men gÄtt hem med svansen mellan benen...
Ja precis! Det var annat för nÄt Är sen, dÄ kunde man fynda rÀtt bra dÀr. Priserna har stuckit ivÀg en del vad jag kan se. Sedan avgifter för proxy och import pÄ det. Men dyker upp nÄgra riktiga klenoder emellanÄt!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Gick en 6139a igÄr pÄ Tradera för 3000kr head-only och som inte funkade som den skulle....inte billigt med dessa underbara smÄ rackare nu
IMG_6298.PNG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gick en 6139a igÄr pÄ Tradera för 3000kr head-only och som inte funkade som den skulle....inte billigt med dessa underbara smÄ rackare nu
IMG_6298.PNG

Inte som nÀr en knappt fick sÄld ruggigt bra för knappt över en tusing, tog alltid minst tvÄ bumpar för nÄgra Är sedan. Eller gula gick för 1.5k, det var tider det :D Den pÄ tradera gick vÀll dock för högt?

Edit: sÄ om prisökningen fortsÀtter kan du avsÀtta dem till framtids pensionsspar ;)
 

z32

Omega
Budade hem den hÀr 6139-6040 "Silver Ghost" pÄ tradera för nÄgon vecka sedan.
Tavlan Àr inte sÄ mycket silver lÀngre utan mer champagne, solblekt? :)
Glaset var rejÀlt repigt sÄ jag har slipat det, blev hyfsat nöjd med resultatet. FÄr nog bli en runda till med slippapper:)
IMG_20171227_200723.jpg

IMG_20171227_200623.jpg

Återkommer med fler bilder nĂ€r jag fĂ„tt hem lite trevligare band:snaphappy:
 

oftast

Panerai
2-Faktor
IMG_20180105_141309.jpg
OsÀker pÄ om jag postar i rÀtt trÄd men here goes: hittat den hÀr pÄ en loppis och undrar vad som vore ett rimligt pris? Den verkar vara i hyggligt skick mekaniskt. Ledsen för knapphÀndig info men ett "mellan tumme och pekfinger"-svar hade uppskattats!

 
Senast Àndrad:

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
OsÀker pÄ om jag postar i rÀtt trÄd men here goes: hittat den hÀr pÄ en loppis och undrar vad som vore ett rimligt pris? Den verkar vara i hyggligt skick mekaniskt. Ledsen för knapphÀndig info men ett "mellan tumme och pekfinger"-svar hade uppskattats!

Lyckas inte öppna bilden?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
IMG_20180105_141309.jpg
OsÀker pÄ om jag postar i rÀtt trÄd men here goes: hittat den hÀr pÄ en loppis och undrar vad som vore ett rimligt pris? Den verkar vara i hyggligt skick mekaniskt. Ledsen för knapphÀndig info men ett "mellan tumme och pekfinger"-svar hade uppskattats!

UtifrÄn bilden, ser dock ej om det Àr orglÀnk. Sedan vet man inget om urverket sÄ utifrÄn det inte ör orglÀnk och lite behov av kÀrlek inuti.....2000-2500
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Fixat, ursÀkta! Blivit Ànnu mer osÀker om den hÀr klockan hör hemma i den hÀr trÄden nu..
Jag tror du Àr rÀtt ute. Det Àr en 6139-6012, och lÀnken Àr inte original. Det ser ut som att kronografen nollstÀller fint, men datumhjulet Àr slitet. Compiss pris Àr nog rimligt för ett fint och vÀlfungerande exemplar med rÀtt lÀnk, men om funktion Àr oviss, och med de skador som syns hade jag sagt en tusenlapp ner. Dessa gÄr att serva, men det finns vissa delar som Àr svÄra till omöjliga att fÄ tag i (kronografvisare) och vanliga fel (koppling). De Àr dock vÀldigt robusta, sÄ jag hade inte varit för nervös.
 
Topp