• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Hej

Jag har bevakat denna trÄden ganska lÀnge nu. VÀldigt kul att lÀsa, samt se alla fina exemplar =)

Jag har Àrvt en gul 6139-6040T av min far, den har lÀnge legat i en lÄda dÄ den Àr defekt. Jag vet sjÀlv inte vad problemet Àr. LÀmnade in den till en ej omnÀmnd urmakare i norra stockholm för ett prisförslag. TyvÀrr va denna upplevelse inte sÄ bra. Personen som tog emot klockan va positiv till att en reparation skulle gÄ att genomföra, "allt gÄr att lösa". Sen ringde en annan person och sa att det inte gÄr att fÄ tag pÄ delar, men de va mycket oklart vilka delar som behövdes. Vid upphÀmtningen sÄ sa en tredje person att de nog va bÀttre köpa en fungerande och sen bygga ihop min med reservdelar. Samtidigt som en 4e kollega pÄ denna butik sade att dom hade lagat en 6139 förra Äret. Allt kÀndes vÀldigt oklart.

Min frÄga Àr nu, Àr det nÄgon hÀr som kÀnner till en duktig och pÄlitlig urmakare i stockholm med omnejd som har kunskap om dessa klockor som man kan lÀmna in klockan till?
Vore vÀldigt tacksam för all hjÀlp.

MVH
Hejsan!
Jag har tyvÀrr sjÀlv inte nÄgon erfarenhet av urmakare i Stockholm men det slog mig att @Hasse Varg har i Speedmaster-trÄden rekommenderat nÄgon uris i alla fall för Speedmaster. SÄ sök i den trÄden eller om Hasse svarar hÀr sÄ kanske du fÄr ett tips.
OBS, det skulle kunna vara sÄ att den urisen bara hanterar Omega, men det skadar ju inte att frÄga tÀnkte jag.

Sedan Àr det ju alltid roligare med lite bilder sÄ hÀr kommer en pÄ min aussie pogue.
20200813_223537.jpg

(6139-6002)
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hejsan!
Jag har tyvÀrr sjÀlv inte nÄgon erfarenhet av urmakare i Stockholm men det slog mig att @Hasse Varg har i Speedmaster-trÄden rekommenderat nÄgon uris i alla fall för Speedmaster. SÄ sök i den trÄden eller om Hasse svarar hÀr sÄ kanske du fÄr ett tips.
OBS, det skulle kunna vara sÄ att den urisen bara hanterar Omega, men det skadar ju inte att frÄga tÀnkte jag.

Sedan Àr det ju alltid roligare med lite bilder sÄ hÀr kommer en pÄ min aussie pogue.
20200813_223537.jpg

(6139-6002)
Jag servar mina Speedys samt har Àven servat andra vintage klockor hos Farfars klocka:
http://www.farfarsklocka.se/
Jag Àr mycket nöjd med hans jobb och det vÀnliga bemötandet jag alltid fÄr av honom :) Sen sÄ vet jag att mÄnga servar hos Werner pÄ A B C Service Centrum och Àr mycket nöjda:
https://www.urmakare.net/Stockholms-lan/Stockholm/A-B-C-Service-Centrum
 

Kupad Hand

Panerai
Hoppas detta Àr rÀtt stÀlle för en förfrÄgan?! Om inte ber jag om ursÀkt och hoppas pÄ tips dÀr denna frÄga lÀmpar sig!
Jag söker nÄgra delar för att fÀrdigstÀlla en 6139-8002. Söker en pusher, tvÄ pusher fjÀdrar samt urverkshÄllare. Min tanke Àr att nÄgon i denna trÄd kanske har pillat med en eller flera och har delar kvar som kan undvaras?!

SÄ, hoppas jag Àr ute i rÀtt forum!

MÄ vÀl!
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
Testa att posta hÀr ocksÄ: https://klocksnack.se/threads/trÄd-dÀr-vi-eftersöker-delar-till-vintageur.85785/

Lycka till! :)
Hoppas detta Àr rÀtt stÀlle för en förfrÄgan?! Om inte ber jag om ursÀkt och hoppas pÄ tips dÀr denna frÄga lÀmpar sig!
Jag söker nÄgra delar för att fÀrdigstÀlla en 6139-8002. Söker en pusher, tvÄ pusher fjÀdrar samt urverkshÄllare. Min tanke Àr att nÄgon i denna trÄd kanske har pillat med en eller flera och har delar kvar som kan undvaras?!

SÄ, hoppas jag Àr ute i rÀtt forum!

MÄ vÀl!
 

Kupad Hand

Panerai

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag funderar pÄ att sÀlja min 6139 till förmÄn för andra klockor. Vad Àr ett rimligt pris att begÀra för en i anvÀnt skick med vad jag tror Àr med alla originaldelar förutom lÀnken. Servad av en forummedlem för nÄtt Är sen.

Vad borde jag kunna fÄ om jag sÀljer denna?
F8BF61B8-2932-40EB-AD8E-32B6BC42F308.jpeg
D44D13B8-2A5D-4E2D-A064-29307F83E38D.jpeg
4139EA1D-12EE-48C7-AC2D-1800577293F0.jpeg


/ P
Det Àr en bra (dyr) modell, men i den billigaste fÀrgen och har inget vÀrdehöjande i övrigt (svensk dagsskiva, tidig tavla etc). Jag Àr dÄlig pÄ gissningar, men skulle tro runt 3k.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Nu har den hÀr fina trÄden hamnat alldeles för lÄngt ner i flödet.
Dags att bumpa den och denna gÄng fÄr Aussien hjÀlpa till.
_20200912_172716.JPG

(6139-6002)
Obs. Original stelux-lÀnken Àr kvar men den Àr för stor för mig sÄ dÀrför fÄr en annan 6139:a slÀppa till lÀnken.
 
Topp