• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Seiko 6309-7040 sk SOXA bygge

_robban

Cartier
2-Faktor
Säljer här ett av mina många Seiko byggen jag gjort genom åren. Detta är ett av de bästa jag gjort i min mening och tog en stund att få fatt i alla delarna som sådana men när sen allt vart klart så blev den bara liggandes där i klockboxen och åren gick. Bättre att se om någon här är sugen på att ta över den och bruka den.

Lite info om klockan och delarna däri
* Seiko 6309-7040 ifrån Juni 1976
* Tavla ifrån 10watches.com och var ifrån när Noah Fuller levde och hade sidan
* Visare ifrån Yobokies
* Chapter dial (vet inte vad heter på svenska) ifrån Yobokies
* BoR länk (alla länkbitar finns) med korrekta för 6309-7040 ändbitar ifrån Yobokies (Kan dock säljas head only)
* NOS Seiko Tuna SBBN017 bezel (ruskigt dyrt)

Klockan har varit liggandes ett par år sedan jag byggde den, har ingen tidigare service historik på den men den tickar på här efter jag haft den på handleden
och vickat lite på den, ev tidsavvikelse inte noterad. Hela bygget känns och upplevs mycket solitt och rejält, inget skrammel ifrån klockan i sig men rotorn i urverket hörs lite men inget som påverkar funktion. Bezel vrids runt i båda riktningar och sitter utmärkt i position, klickar inte längre utan just friktion som håller den på plats.

Lite bilder jag har på det hela

DSC07441_thumbnail.png

15042014.jpg

DSC07439.JPG

DSC07440.JPG


Pris 3500:- inklusive REK frakt i vadderat kuvert.

Uppdatering - Kan säljas Head only och pris är då 3000:-

Avhämtning på plats går att ordna om så önskas i Mölndal.
Ingen retur på detta ur.

Frågor, tankar eller funderingar om klockan tas innan ev köp - bara skicka PM.

Tack för titten.
//R
 
Senast ändrad:
Topp