• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 6309-7040, vad säger expertisen-hur mycket är galet?

trumpetera

Panerai
Har haft denna i många år. Jag vet att tavlan är AM, och att jag själv lät lägga i ett NOS 6309-verk. Går fantastiskt, och är tät. Men är visare och vridringsinlägg åtminstone hyfsade?

Vad säger expertisen?
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visare och inlägg är också bytt. Inget är alltså rätt med den.

Edit: På 99,99% av alla med bytt tavla har även resten bytts ut.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Av ren nyfikenhet. Hur ser man att tavlan är am? Lumepluppen är väl lite för liten också va?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
som @yonsson säger, dock ser dina delar ut att vara helt ok (det finns fruktansvärda), det finns ju dock mkt skoj att modda 7040 med och en väldigt bra bas att ha till modd. Googla och få inspiration i det fall am-delar skulle störa dig :)
 

trumpetera

Panerai
Jag ser det på dag/datumfönstrets icke fasade kanter, plus att lumen ser rätt ny ut men är-i Seikosammanhang-värdelös.

Förstår att det mesta är bytt, men visarna verkar i alla fall vara av rätt modell?

Två saker kommer INTE hända med denna;

Den kommer INTE säljas. Vi har varit med om för mycket skoj tillsammans, och "hon" har visat sig vara en mycket robust och trogen följeslagerska på många "beateräventyr".

Moddning kommer endast ske om jag lämnar den till någon för att få bättre tavla/visare/inlägg i originalutförande-eller hellre original- monterade. Har någon tips, emottages dessa entusiastiskt!

"Hon" går som en klocka, med blott ett par sekunders fortning per dygn.

Har ägt en SRP777 ett par veckor nu, men jag dras ändå till denna när det handlar om Seiko-klockor....
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Visarna ser ut att var AM. För runda kanter. Många skulle säga att det inte är värt att reda upp klockan men det Tucker jag även om det kommer att kosta. Upp med en bild på baksidan så letar bi upp rätt delar :)
 
Topp