• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 6309-7049 - Trasig

Barda

Cartier
Jag har en 6309 som har slutat gå, enligt ABC är det en del "skrot" i urverket (jag trodde det var små kugg hjul och grejer) vilket gör att den inte går längre. Boetten är mycket fin, fixar bild så fort jag är hos klockan, och den är uta nband.
Min fråga är:

vad tycker ni att jag ska göra med den?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror också det enklaste är att antingen köpa en ny alternativt hitta en billig som du kan ha som donator för exempelvis verket. Särskilt om du gillar slitningen etc. på den du har....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sånt är ju väldigt svårt att svara på, eftersom vi inte vet vad det är för skick på klockan. Om den är i originalskick, skulle jag säga att det är värt att serva den, vilket kanske skulle få den att fungera bra igen. Alternativen är ju att sälja den som renoveringsombjekt billigt, alternativt köpa en annan billigt och skifta urverken. -Allt handlar om hur mycket pengar du vill investera.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mitt förslag är att du helt enkelt säljer tillbaka milsub-seikon till mig och använder pengarna till att helrenovera din 6309... :geek: *jedimindtrick*
 

Barda

Cartier
Hade en tanke att hitta ett nytt verk och blästra boetten å det grövsta.
Förutom ebay var hittar man ett nytt verk?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Barda skrev:
Denke skrev:
Mitt förslag är att du helt enkelt säljer tillbaka milsub-seikon till mig och använder pengarna till att helrenovera din 6309... :geek: *jedimindtrick*

Your jedimindtrick does not Work on me....;)

The force is strong in you, young padawan.

Denke_zps701b0606.jpg
 

Barda

Cartier
Aquaracer2 skrev:
Barda skrev:
Denke skrev:
Mitt förslag är att du helt enkelt säljer tillbaka milsub-seikon till mig och använder pengarna till att helrenovera din 6309... :geek: *jedimindtrick*

Your jedimindtrick does not Work on me....;)

The force is strong in you, young padawan.

Denke_zps701b0606.jpg
Haha!

Den har faktiskt varit och vänt hos Denke :) tror han en gång för alla stillat sitt behov att få tillbaka den :) även milsuben behöver få lite kärlek...
 

trumpetera

Panerai
Jag köpte ett NOS 6309 "dressur", som var fult som stryk. Verket tickar nu i min 7040'a med kronometerprecision....
 
Topp