• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 7002-7000

Bergo

Breitling
2-Faktor
har köpt en sådan klocka, och när jag öppna boet så står det inte någon beteckning alls varken Seiko logga eller 7002 , är det något eftermarknads urverk som sitter i då?

Bifogar en bild också
 

Bilagor

  • IMG_7473.JPG
    IMG_7473.JPG
    82.2 KB · Visningar: 165

leiden

Rolex
har köpt en sådan klocka, och när jag öppna boet så står det inte någon beteckning alls varken Seiko logga eller 7002 , är det något eftermarknads urverk som sitter i då?

Bifogar en bild också
De där är tyvärr kända för att vara så kallade "AM-vrak". Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med urverket men prova att bildgoogla och jämför.
Välkommen till forumet :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du behöver ta bättre och fler bilder om du vill ha bra svar. :)
Ta minst två bilder där rotorn är i motsatta positioner så man kan se hela verket.
 

Bergo

Breitling
2-Faktor
Nya bilder, sedan är gångreserv dålig , något man kan kolla som kan ha pajjat?
 

Bilagor

  • IMG_7480.JPG
    IMG_7480.JPG
    283.6 KB · Visningar: 141
  • IMG_7481.JPG
    IMG_7481.JPG
    203.9 KB · Visningar: 140

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nya bilder, sedan är gångreserv dålig , något man kan kolla som kan ha pajjat?
Är gångreserven dålig så lär den vara i behov av service, det behöver däremot inte betyda att något är trasigt.

Det var ju inga proffsfotografier direkt, tror det är lättare för dig att jämföra din klocka med googlebilder på urverket.
 
Topp