• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko 7005-2000 vattentäthet?

korvkent

Basic
Tjena!
Nybliven klockentusiast och seiko-ägare. Så får börja med att ursäkta min okunskap haha. Undrar först och främst vad ni gissar att denna klocka klarar av för vattenpåftestningar. Tror ni de funkar att duscha med tex?
Undrar också över länken. Möjlig att korta ned själv?
Tack för svar på förhand!
9ECE07A5-340F-408F-9675-5C675820AA48.jpeg
8D46E7FD-7E89-40D7-BC92-9289D470FFDF.jpeg
image.jpg

Tjena!
Nybliven klockentusiast och seiko-ägare. Så får börja med att ursäkta min okunskap haha. Undrar först och främst vad ni gissar att denna klocka klarar av för vattenpåftestningar. Tror ni de funkar att duscha med tex?
Undrar också över länken. Möjlig att korta ned själv?
Tack för svar på förhand!
9ECE07A5-340F-408F-9675-5C675820AA48.jpeg
8D46E7FD-7E89-40D7-BC92-9289D470FFDF.jpeg
image.jpg
Hej, och välkommen! Fin Seiko! Efter avklarat trycktest till 5atm/50m, så går det att duscha med den. Ser dock inte ut som någon vattentät modell, så kanske inte helt lätt att få den tät, även om packningar mm byts. Länken kan du korta genom att ta bort länkbitar och/eller flytta in "länkändan" önskat antal hål i spännet.

Undvik vatten även om den skulle klara ett trycktest är mitt tips. Lär ju vara löjligt gamla packningar.

Välkommen hit!
När du ändå håller på att greja med länken; passa på att lägga den (dvs bara länken, inte klockan) i ett bad med ljummet/varmt vatten med lite diskmedel i och gå sedan på den med en tandborste så blir den lite fräschare.

Tillbaka
Topp