• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Seiko 7005-8140 "Pahlavi" , 6105-8110 tillbakadragen

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tillbakadragen

Måste kapa antalet klockor i lådan samtidigt som jag vill testa nytt. Har inget jag egentligen vill bli av med testar därför denna galna idé
3 klockor som jag inte säljer var för sig utan endast i paket om 2 eller 3. Pris och bytesvärde läggs alltså ihop.
Är öppen för alla bytesförslag. Förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen samt att använda klockorna under annonsering. Självklart skickar jag fler bilder på anmodan.

Först ut en mycket ovanlig klocka som beställdes av Shah Pahlavi innan revolutionen i Iran. Inte många har överlevt och har inte sett ngn i detta skick som dessutom har länk. Den persiska texten på framsidan säger ngt i Stil med "Shah Pahlavis kungliga arme" texten på baksidan säger "Statlig egendom". Klockan är i bra skick med lite brukspår (främst på länken). Ingen servicehistorik men fungerar bra. Klockan är troligen från 1970 (med tanke på att referensen är egen för Iran så är jag dock inte helt säker på att Seikos ordinarie dateringssystem användes.)

Den andra är en 6306-7001 med underbar Patina. JDM med Hack verk och är en av mina absoluta favoriter. Kommer på vintage Seiko flatvent som det ska vara.
Sist ut en nyservad 6105-8110 med Type II glas. Tavlan ser ut att ha varit med om den del men är hellre det än nymålat / relume :).

6306-7001 från 1977 (SÅLD)
JDM modell med hack verk och en "ganska trevlig" tavla
Band: Vintage Seiko vent gummi
Info Kronan var tidigare trög på detta x men den har fått ny packning och går nu som smort.

Pris / bytesvärde: 6000 kr
Pris / bytesvärde vid köp av minst 2: 5800 kr


6105-8110 från 1974
Nyservat 6105b med krona som "låser".
Nytt Type II Glas från Klein
Band: XGL-731 V2. från Wjean. (det korrekta och dessutom snyggaste bandet för modellen)
Egen annons här:
https://klocksnack.se/threads/nyservad-seiko-6105-8110-7200kr.51118/

Pris / bytesvärde: 7200 kr
Pris / bytesvärde vid köp av minst 2: 6900 kr


7005-8140 från 1970
JDM modell med hack verk och en ganska trevlig tavla
Band: Ngt sliten orginallänk och custom hajläder från MJ Leather

Pris / bytesvärde: 16000 kr
Pris / bytesvärde vid köp av minst 2: 15800 kr

Paketpris / Paketbytesvärde för alla 3: 25000kr

Retur: Nej om inget annat överenskommits.
Frakt: Rek frakt ingår.

6105kons.jpg


6105_2kons.jpg


6105_3kons.jpg

6306kons.jpg


6306aakons.jpg


6105_3kons.jpg


pahlaviKons.jpg

pahalavi2kons.jpg


pahalavi3kons.jpg
 
Senast ändrad:
Topp