• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 7548-7000 - Quartzdykare från februari 1982

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Sällan sett en 7548a i ett så fint skick som denna. Termer som NOS ska brukas med försiktighet och även om denna inte är NOS så är boetten helt fantastiskt fin. Dess fasning och de borstade bandhornen är av en finish jag sällan skådat på någon annan 7548a eller 7C43a jag haft (och det har ju blivit ett par...). Inga AM-delar, allt original. Ca kl 7 ligger något skräp innanför glaset, något som jag inte ens noterade under de första veckorna jag hade den. Klockan är tillverkad i februari 1982.

Klockan är inropad på japansk auktion och ska tidigare vara servad men har dessvärre inget som styrker det. Kvitto på trycktest och batteribyte som utfördes under sommaren följer dock med.

Levereras på en helborstad SKX jubilee-länk. Lägg på 200kr så skickar jag med ett Seiko original DAL1BP gummi eller ett oanvänt Bonetto Cinturini 284 gummi.

Pris: 2900kr inkl. REK-frakt (2700kr head only / 3100kr inkl. gummi). Finns i Stockholm. Har massor med referenser. Ingen retur således det inte gjorts upp om innan avslutad affär.

Fler bilder finns på bloggen.
7740FE42-F64B-46AF-9A0F-4498047D7298_zpszzt9b2zu.jpg
 
Senast ändrad:
Topp