• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 7548-7010 - A watch fit for a Rock Star

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Apropå rockstjärnor, HUR kan jag hela mitt liv ha missat att Don Felder sitter med en Seiko (gissar på 6309) under Hell Freezes Over-konserten?!?! Ändå kul när man hittar sådana här guldkorn mitt i natten :)

72D2713B-1C14-400C-9536-755ECB02702F.jpeg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Apropå rockstjärnor, HUR kan jag hela mitt liv ha missat att Don Felder sitter med en Seiko (gissar på 6309) under Hell Freezes Over-konserten?!?! Ändå kul när man hittar sådana här guldkorn mitt i natten :)

72D2713B-1C14-400C-9536-755ECB02702F.jpeg
Sett den flera ggr men inte heller lagt märke till det. Bra fångat! Ytterligare ett skäl att äga en 6309.
 
Jag hade just en 7548-7010 transitional ute här till salu på K&S. Inte ett hugg. "Vad händer?" tänkte jag. Marknaden för 7548's och 7c43's i Sverige kanske är mättad? Från att ha varit en ganska ovanlig klocka på Klocksnack så har det nästintill kommit till att svämma över den senaste tiden.

Så, jag drog en chansning på TTT. Boom! Och bort på några minuter. Köparen postade sedan en länk som fick mitt hjärta att slå lite extra hårt. Nämligen denna: https://uhrforum.de/attachments/383...may-seine-uhr-a-watch-fit-for-a-rock-star.pdf

Kan sammanfattas med följande: Så jävla coolt!

Så ni som gick bet på min 7548-7010 transitional, som dessutom var löjligt billig, får nu ångra er ;)

Ni som redan läst artikeln och tycker detta är old news ber jag om ursäkt till men förhoppningsvis så kanske några av er inte heller kände till denna historia.

Slänger in en bild på min. Hur många fler har vi?

9D4C3A06-9817-410F-83EA-6D2CB6E2F0F3_zpsyvn9i7bl.jpg
Har inte sett den här tråden. Det var ju faktiskt jag som köpte 7548-7010:an. Har den kvar och använder den med jämna mellanrum.
 
Topp