• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 7A28-7039 kronograf

rogart-63

Patek
Kom in för ett tag sen men får nog flippas vidare :( Inte för att det är nåt fel på den utan för att flipptarmen suger och en inkommande 7A38 som behöver lite av min tid? Den har fått en rejäl översyn av verket? Rengjort och testat Använt klockan och haft den på handleden i flera dagar. Bra verk dom här. Bara metal kugghjul ingen plast. Går jättebra!! Testade att lägga upp en video på kronografen .Men det gick inte utan det får tas på mail eller telefon vid intresse?
En gammal härlig 7A28-7039 med grå svart panda dial och med en 2 som första nummer på serienummer. Gissar på tillverkad "1982'' . Vilket nog är troligt .
http://thespringbar.com/seiko-7a28-collectors-guide/#7A28-7039
Finns lite missfärgningar på silvriga små tavlorna och glaset har diverse repor. Och lite andra små repor o.s.v. Se bilder. Kallas patina eller wabi i vissa kretsar :)
Full längds länk i bra skick. Jag har 18,5 och sprinten sitter i sista eller första hålet på spännet. Alltså finns det 1-1,5 cm justeringsmån.
Jag önskar 2095:- skickat . Retur om den inte uppfyller beskrivingen. Köparen står för retur.
Klockan är såld.
DSC06807.JPG
DSC06806.JPG
DSC06805.JPG
DSC06804.JPG
 
Senast ändrad:
Topp