• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 7A28 nollställer inte

Maxim

Cartier
Tjena gubbar!

Köpte i dagarna en 7A28 här på forumet med det lilla besväret att kronografen inte nollställer korrekt.

1/10s nollställer alltid på -0,2s. Vad kan detta bero på? Kan man göra något åt det? Och kan detta tyda på andra problem med tidhållningen i uret? Hur mycket tycker ni detta påverkar urets värde?

Säljaren har sagt att han tar tillbaka uret om jag vill, men hade gärna behållt det om det inte är ett stort problem för andrahansvärdet.
 
Om det alltid ställer tillbaka på samma fel ställe så kan man la korrigera genom att flytta visarna. Det har jag gjort på en av mina, men den är iof behov av service med...
 

Maxim

Cartier
Hej!

Med plattfots hjälp har jag listat ut hur jag nollställer visarna.

1. Dra ut kronan till mittenpositionen
2. Tryck på knappen närmast den visaren du vill korrigera för att forta den ett stop.
3. Ta-Da...
 
Hej!

Med plattfots hjälp har jag listat ut hur jag nollställer visarna.

1. Dra ut kronan till mittenpositionen
2. Tryck på knappen närmast den visaren du vill korrigera för att forta den ett stop.
3. Ta-Da...

Går det på mekaniska kronografer? Även med sekundvisaren? har provat med tycker inte det har gått med någon av mina.
 

plexan

Cartier
Shit! Det funkade på min gamla Casio!! har haft ett sånt fel på den flera år, trott den var trasig, nu använder jag den inte längre men det var ändå riktigt kul att fixa det på typ 10sek. Tack!
 
Tog typ för givet att vi snackade mekaniska, är inte så inne i Seiko referenser! :p sorry jag kanske krånglade till det, kunde nog hjälpt med det från början :p
 
Topp