• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Seiko 7A38-7020; 2.150 kr

Anders Forsberg

Guld
2-Faktor
Pris
2150
Returpolicy
Om någonting inte känns rätt så är det bara att du hör av dig. Tar tillbaka inom tre dagar från att du hämtade ut utan frågor. Om det inte är att jag skulle ha uppenbart beskrivit den knasigt så står du för returfrakten.
Bilder Skickat
  1. Ja
I perfekt skick och billigare än någon på C24!
...är den förmodligen inte.
Eller jo, sannolikt den andra delen av meningen. Har inte kollat, då jag inte tror att C24 direkt svämmar över av gamla japanska quartzkronografer. Men vad vet väl jag? :)
Men lite bedagad i skicket är den onekligen.

Så vad är det då som säljs?
En quartzkronograf från japanska Seiko, med referensen 7A38-7020, som dateras till 1984 med hjälp av serienumret.
Den mäter 38,5 mm tvärsöver och 42,5 mm mellan luggarna.

Det är den ljusare varianten av referensen, med silverfärgad urtavla och subdials som går ton-i-ton samt gulddetaljer. Just denna har dock snäppet mindre gulddetaljer än brukligt, då någon tidigare ägare valt att avlägsna pläteringen från glasringen (sånär som på "skruvarna").
Och, to be fair, det funkar faktiskt ganska bra!

Glaset är ganska tråkigt med mycket repor. Framstår dock som väldigt mycket värre på bilderna än vad det upplevs i verkligheten.

Har precis hivat i ett nytt batteri i verket och passade då på att motionera klockans pushers lite grann, då de tidigare fastnade. De är fortfarande lite sega, men funkar hur bra som helst.
Funkar hur bra som helst. Både tidhållning, dag/datum samt kronograffunktioner lirar. Men vad annat är att förvänta av vad som är kronografernas motsvarighet av en driftsäker Toyota Corolla från tidigt nittiotal? ;)

Den integrerade länken passar ca 19 cm handleder och bär också den tecken på användande över åren.
Tre länkbitar kan demonteras och den kan kortas också i låset.
Länk och boett är också ordentligt rengjorda innan försäljning.

Pris 2.500 2.150 kr inkl. REK (alternativt F2F, då det istället ingår en öl eller fika).
Bytes mot Tja... Prova mig. Det bör vara uppåt åren, då jag gillar vintage. Denna köptes i förhoppningen att den kunde vara från 1983 (årsklocka), så något sådant hade också kunnat funka.

IMG_1711.jpg

IMG_1712.jpg

IMG_1710.jpg

IMG_1713.jpg

IMG_1718.jpg

IMG_1719.jpg

IMG_1720.jpg

IMG_1721.jpg

IMG_2332.jpeg

IMG_2338.jpeg

IMG_2334.jpeg

IMG_2335.jpeg