• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 7a38-7060 (såld) samt Arlaska (vintage flygare) Prissänkt

Bjooorn

Omega
Pris
Olika
Returpolicy
Om något är fullständigt knas löser vi såklart det.
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer av lite klockor som inte riktigt får handledstid nu när man har en vild 1-åring. Jag är helt enkelt för harig för att våga använda dom nu när jag är pappaledig.

Båda klockorna är SÅLDA.

Först ut är en riktigt fin 7a38-7060 från maj 1984. Tickar på och håller tiden som en kvarts. Klockan blev servad av forumprofil i maj 2020.
Ca 37 mm i bredd, 43 mm L2L, 20 mm bandbredd.
Armbandet är original men ändlänkarna är det EJ. Ändlänkarna sitter bra mot boetten men länken närmast ändlänken är något för smal för att passa klockrent mot ändlänken. Himla knepigt att förklara men se bild nedan så blir det glasklart. Det är för övrigt inget jag har stört mig på alls, det märks inte när man bär den. I övrigt är orginallänken lite sliten och har några rätt grova repor samt försläpp närmast ovanför boetten.
Medföljer gör även ett extra Seiko-armbandet i väldigt fint skick. Dock är en av pinnarna som håller claspen lite för lång men den kan man nog byta mot en kortare springbar. Det är till det armbandet som ändlänkarna egentligen tillhör, så vill man ha perfekt fit så kan man slänga på det här armbandet.
Edit: Glömde nämna att originallänken är anpassad till mina knappt 18 cm handleder men tre extra länkbitar medföljer.
Pris: 1500 kr

Nästa klocka är en riktigt fin manuell vintage flygare av märket Arlaska.
Klockan är i bra skick och boetten är i stål, det finns förstås en del hairlines men inga dings. Plexiglas i mycket fint skick och helt utan repor. Urverket är ett manuellt Unitas 6376 17j (enligt förre ägares annons, inget jag har dubbelkollat). Storleken är 37mm men bärs något större. Lug-to-lug 41mm, tjocklek 10mm.
Tar 19mm-band även om 20mm också funkar om man klämmer lite.
Klockan är enligt förre ägarens annons servad i februari 2019 och håller tiden väl (under vintageminuten per dag). Den är mjuk och fin i uppdraget men något trög att ställa.
Klockan kommer på ett (något slitet) läderband och ingår gör även ett svart Isofrane-liknande band samt ett oanvänt grått gummi från CNS.
Pris: var 450 kr, nu 300 kr.

Priserna avser F2F i Linköping, annars delar vi på Skicka Lätt (då tillkommer alltså 30 kr).
Om ni tycker priserna är helt åt helvete, om ni har frågor, om jag har glömt att nämna något eller om ni vill ha fler bilder så är det bara att PMa.
Har inte massor referenser, men dom jag har hittar ni här:
https://klocksnack.se/threads/bjooorn.112658/

Och nu till bilderna, först ut 7a38:an:

IMG_20200618_193954.jpg

Baklocket:
IMG_20200618_194215.jpg

Claspen:
IMG_20200618_194037.jpg

Klockan på originallänk plus den extra Seiko-länk som medföljer:
IMG_20200618_194319.jpg
Här ser man det jag beskrev ovan, att pinnen som håller fast claspen på extra-armbandet är lite för lång.
IMG_20200618_194433.jpg
Såhär ser originalarmbandet ut mot ändlänken, det är någon milimeter för smalt och det blir således en milimeterstor glipa.
IMG_20200618_202441.jpg
Här är det värsta skadorna på originallänken med färgsläpp och repor.
IMG_20200618_194110.jpg

Extralänkar:
IMG_20200618_195645.jpg

Och Arlaskan:
IMG_20200618_194714.jpg


Baklocket:
IMG_20200618_194726.jpg
Och här har ni armbanden som följer med:
IMG_20200618_194858.jpg
 
Senast ändrad:
Topp