• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 7C43-6A10, JDM midsize-dykare (prisjusterad 25/3)

Ormet

Panerai
2-Faktor
SÅLD

Seiko JDM dykare i titan från 1988, ref 7C43-6A10. Originallänk i titan medföljes. Kanji och engelskt daghjul. Trots storlek och titanet väger den ca 85 gram.

Mäter ca 38 x 45 mm (ej krona), 19 mm mellan bandhornen. Länken passar min 19 cm handled och det följer med en extra länkbit. Den har en dykarförlängning på ca 1.5 cm. Det som går att anmärka på är att vikdelen på spännet är lite skevt, det har däremot inte påverkat funktionen annat än att den sitter lite hårdare när den är ”låst”.

Servicehistorik okänt men gått hur bra som helst sedan jag införskaffade den i oktober. Nytt batteri i september av föregående ägare. Byter datum/tid utan problem. Kronan skruvas in/ut utan problem. Bezel roterar och klickar fint. Klockan är inte trycktestad och jag skulle nog se över packningen för boettlocket.

Urtavlan och visare är vad jag kan avgöra 100% felfri. Det yttre skicket är mycket bra överlag, den har väldigt få synliga skador. Det är framförallt på länken mot spännet där man kan se spår av användning samt lite på glaset och bezeln.

Pris: 1400 kr 1700 kr
Frakt: Tillkommer, 53 kr spårbart eller 96 kr försäkrat.
Retur: Nej.
Byten: Nej.

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
07.JPG
 
Senast ändrad:
Topp