P-A
Sir Spamalot
Jag har kikat på just denna modell ett tag och sen så dök möjligheten upp att få köpa den och jag kunde givetvis inte tacka nej till erbjudandet.
Modellnamn:
Samurai
Tillverkare:
SEIKO
Referens:
7S35 00B0
Årsmodell:
2000-tal
Urverk:
7S35
WR:
200m
Allmän beskrivning:
Sport/Dykare
Det är en riktigt fin och stadig pjäs som kändes ganska brutal i början, men tanke på luggarna, men känns nu mest härlig. Den är väldigt bekväm och tickar på fint!
Jag har inte så mycket info om klockan förutom att de tyvärr slutade tillverka modellen -08
Men jag är säker på att ni sitter på mer info som ni kan lägga till.
Här kommer några bilder:
Den känns inte så stor även då den är 42mm.
Urtavlan tycker jag extra mycket om
Själva designen på vridringen med sträcken istället för siffror ger den en helt egen design, som jag då inte har hittat på någon annan klocka. 120 klick.
Brutala luggar, både tjocka, breda och kantiga.
Jag är inte helt säker på vad "nitarna" i boetten är till för. De är troligtvis mest en designdetalj.
Stuket på själva boetten är ganska brutalt med hårda vinklar, men ändå är klockan otroligt bekväm att bära.
Den största nackdelen som jag ser det är att den har PCP men det känns bättre med tiden.
Länken är det annars inget fel på, kommer med dykarförlängning.
Sist men inte minst så är det en väldigt bra lume, något som är otroligt svårt att få med på bild.
Tack för titten!
Modellnamn:
Samurai
Tillverkare:
SEIKO
Referens:
7S35 00B0
Årsmodell:
2000-tal
Urverk:
7S35
WR:
200m
Allmän beskrivning:
Sport/Dykare
Det är en riktigt fin och stadig pjäs som kändes ganska brutal i början, men tanke på luggarna, men känns nu mest härlig. Den är väldigt bekväm och tickar på fint!
Jag har inte så mycket info om klockan förutom att de tyvärr slutade tillverka modellen -08
Men jag är säker på att ni sitter på mer info som ni kan lägga till.
Här kommer några bilder:
Den känns inte så stor även då den är 42mm.
Urtavlan tycker jag extra mycket om
Själva designen på vridringen med sträcken istället för siffror ger den en helt egen design, som jag då inte har hittat på någon annan klocka. 120 klick.
Brutala luggar, både tjocka, breda och kantiga.
Jag är inte helt säker på vad "nitarna" i boetten är till för. De är troligtvis mest en designdetalj.
Stuket på själva boetten är ganska brutalt med hårda vinklar, men ändå är klockan otroligt bekväm att bära.
Den största nackdelen som jag ser det är att den har PCP men det känns bättre med tiden.
Länken är det annars inget fel på, kommer med dykarförlängning.
Sist men inte minst så är det en väldigt bra lume, något som är otroligt svårt att få med på bild.
Tack för titten!